عصیان

درباره بلاگ
عصیان

عصیان خیزشی است در مقابل تمام ناحقی ها و بی حقی ها... جایی برای گفتن حرفی حق؛ ولو تلخ و کوتاه ...

بایگانی
آخرین مطالب

قرآن: بخش هنرهای مفهومی نمایشگاه قرآن در فضایی متشکل از نور، صدا و دکور جریان، ولایت و مبانی ولایت‌فقیه را به تصویر کشیده است.



خبرگزاری شبستان: انقلاب اسلامی ایران بیش از آنکه یک حرکت و جریان سیاسی و اجتماعی باشد، یک تحول فرهنگی است و هدف اصلی آن استقرار ایدئولوژی و فرهنگ اسلام ناب محمدی است. عظمت و ابهت انقلاب اسلامی موجب ایجاد ترس و وحشت در دل سردمداران نظام سلطه شد و آنها را در مقابل انقلاب اسلامی بسیج کرد. دشمنان از همان آغاز انقلاب به طور منسجم و برنامه‌ریزی شده بر انحراف جامعه از ایدئولوژی‌ها اصیل متمرکز شدند.

در این فضا نیازمند ورود نخبگان به میدان فعالیت‌های فرهنگی برای ارایه محصولات غنی و جذاب هستیم. به فرموده رهبر معظم انقلاب هر دعوت، پیام، انقلاب و فرهنگ تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش پیدا نمی‌کند و ماندگار نمی‌شود.

براین اساس جمعی از متخصصان در رشته‌های مرتبط با عرصه تولیدات فرهنگی در کانون فرهنگی هنری ناوک گردهم آمدند و با بهره‌گیری از هنر مفهومی فضایی را برای بازدیدکنندگان هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فراهم آوردند. این فضا ترکیبی از نور، صدا و تصویر و دکور است که در مساحتی بیش از 300 مترمربع در نمایشگاه قرآن آماده ارائه گوشه‌ای از اندیشه ناب شیعی است.

عباس سیاح طاهری، مدیر روابط عمومی کانون فرهنگی هنری ناوک به عنوان مجری این طرح به خبرنگار شبستان گفت: طرح اولیه این برنامه هنری اسفند سال 88 به همت جوانان مذهبی و هنرمند کانون ناوک آماده شد.

وی اظهارکرد: پیش‌تولید کاز از اوایل اردیبهشت سال 89 آغاز شد و پس از طراحی سناریو و فضا، صدای طرح به مدت یک هفته در استودیو ضبط شد. برنامه کار طوری تنظیم شده که نور و صدا به صورت همزمان اجرا می‌شود.

وی بااشاره به آغاز آماده‌سازی فضای اجرای این هنر مفهومی از 13 روز پیش از آغاز به کار نمایشگاه قرآن، افزود: در مجموع 20 نفر از کارشناسان و هنرمندان از 2 هفته پیش از افتتاح نمایشگاه قرآن کار را در مصلای تهران آغاز کردند که نتیجه این تلاش‌ها در نمایشگاه قرآن نمود پیدا کرده است.

سیاح طاهری ابرازکرد: سیر داستانی کار بر آیه "اهدنا الصراط المستقیم" متمرکز شده است و روند طرح راه ولایت و وسوسه‌های شیاطین و انحرافات را به تصویر می‌کشد. استفاده از جلوه‌های بصری، دکور طبیعی، نورپردازی و تولید نمایش صوتی در محیطی معنوی رضایت اکثر مخاطبان و بازدیدکنندگان را در پی داشته است.

وی بااشاره به تأکید این برنامه بر انحراف ادیان و اسلامی انحرافی چون اسلام سکولار و لیبرال گفت: در بخش‌هایی از این فضاسازی فرقه‌ها با نمادها معرفی شده‌اند و افراد پس از آشنایی با فرقه‌ها و ادیان مختلف وارد سنگر می‌شوند و در آن محیط گفت و گوی 2 رزمنده در خط مقدم جبهه‌ را می‌شوند. گفت و گوی این 2 رزمنده حول شبهه ولایت فقیه است.

مدیر روابط عمومی کانون ناوک به یادآوری جریان عاشورا پس از گذر از سنگر و شنیدن گفت و گوی 2رزمنده اشاره کرد و گفت: تنها گذاشتن ولایت منجر به وقوع جریان عاشورایی دیگر می‌شود. بازدیدکننده در این بخش این جمله را از زبان یکی از رزمنده‌ها می‌شنود که هیچ وقت حسین را تنها نگذاشتیم.

وی افزود: پس از گذر از سنگر به در خانه‌ای می‌رسیم که حضار پس از شنیدن حدیثی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر اینکه مردم منحرف شدند ولی ما آنها را به صراط مستقیم هدایت می‌کنیم، وارد خانه‌ای‌ می‌شوند و توقیع امام زمان(عج) به شیخ مفید را می‌شنوند. بخشی از این برنامه چنین است: وظیفه شما این است که بر مسند فتوا بنشینید و وظیفه ما است که از خطای شما جلوگیری کنیم و خدا ما را ناظر بر شما قرار داده است.

سیاح طاهری گفت: این برنامه طوری طراحی شده که بازدیدکننده در لحظه به نتیجه نرسد تا مردم نحوه تفکر و اندیشه را بیاموزند و تجربه کنند.

وی درباره ظرفیت این بخش برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن، اظهارکرد: روزانه به صورت میانگین 86 نفر از بخش‌های هنرهای مفهومی نمایشگاه قرآن بازدید می‌کنند.

وی به ارایه تعریفی از هنر مفهومی پرداخت و گفت: هنر مفهومی هنری است که در لحظه به فطرت انسان‌ها ضربه می‌زند و سپس مخاطب را رها می‌کند تا خود به نتیجه برسد. کانون ناوک نیز نخستین مرکزی است که مفاهیم دینی و ارزشی را در قالب هنر مفهومی در نمایشگاه قرآن مطرح کرده است.

وی از آمادگی این کانون برای اجرای برنامه‌های متعدد در عرصه هنرهای مفهومی خبرداد و خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های کانون ناوک نیازمند حمایت‌های بیشتری هستیم. تاکنون سوره‌های مختلف قرآن ویژه افراد با سنین مختلف و موضوعات دینی و ارزشی شده در قالب هنر مفهومی ازسوی کانون ناوک تولید شده که در صورت حمایت سازمان‌ها و نهادهای مربوطه آماده اجرای طرح‌ها هستیم.

 

 

پ/ن:

۱- حدیث امام حسن عسکری را تغییر داده اند: مردم به چپ و راست منحرف شدند اما ما و شیعیانمان به صراط مستقیم هدایت شدیم.

 ۲- گزارش تصویری کار اینجا

3- مصاحبه فارس به همراه عکس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۰۷
عباس سیاح طاهری

نظرات  (۲)

۱۲ شهریور ۸۹ ، ۱۹:۳۵ خورشید عالمتاب
خدا قوت اخوی
من نمی دونم تو رو انگیزه کسب درآمد کشونده به کار فرهنگی یا آرمان های انقلاب؟
شایدم کار دیگه ای بلد نیستی
به هر حال خیلی خوبه! موفق باشی
راستی به روزم
مشهد بودم توی نماز جمعه احسان جوانشیر رو دیدم
خدا بهش یه دختر داده
از قافله عقبی آقا جان ......
۱۵ شهریور ۸۹ ، ۱۷:۰۰ بنده ی خدا از جزیره ی مجنون
بسم رب الاسراء

السلام علیک یا ابا صالح المهدی(عج)



برنامه تلویزیونی راز که توسط نادر طالب‌زاده اجرا می‌شود، امشب میزبان حمید داوودآبادی محقق و پژوهشگر دفاع مقدس است تا پیرامون سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی در بند رژیم صهیونیستی موضوعاتی مطرح شود.

داوودآبادی پیش از این چندین سفر به کشور لبنان داشته و در خصوص ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در این کشور تحقیق کرده است.

برنامه راز که از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود از ‌برنامه‌های منحصر به فرد صداوسیما به شمار میرود که به تریبونی برای بیان صریح نظرات کارشناسان فراموش شده جبهه انقلاب اسلامی می پردازد که تاکنون راهی به رسانه ملی نداشته اند.

اللهم فک کل اسیر



یا علی مددی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی