عصیان

درباره بلاگ
عصیان

عصیان خیزشی است در مقابل تمام ناحقی ها و بی حقی ها... جایی برای گفتن حرفی حق؛ ولو تلخ و کوتاه ...

بایگانی
آخرین مطالب
۰۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۱۱

نقطه!

1- این روزها عجیب احساس بدی دارم! صبح و شب  با خودم کلنجار میروم... اصلاً نمی دانم بر سر آن نیمه مغزم چه آمده! آن نیمه ی "احساس تکلیف کن"!!!!

چرا من احساس تکلیف نمی کنم؟ چرا برادرم که دکترای جامعه شناسی دارد احساس تکلیف نمی کند؟ چرا مسئولمان با دو سه تا دکترا و لیسانس آن هم در حوزه ی علوم سیاسی، مدیریت اجرایی، و مدیریت دولتی نامزد نمی شود؟ چرا کامران نجف زاده را فرستادند سوریه تا نامزد نشود؟ چرا ؟ اصلا مرا چه شده است؟

2- آن نیمه مغزم که "احساس تکلیف نکن" است این روزها خیلی فعال است... می گوید تو چرا داری هی نامزد میشوی؟ اصلا نامزد شدن برای چیست؟ چند دلیل برای احساس تکلیفت بیاور...

3- با بچه ها که بحث می کنیم همیشه بحث به این جا که می رسد ناتمام می ماند: بین تخصص و تعهد کدام را باید انتخاب کرد؟ کسی که متخصص باشد ولی متعهد نباشد بهتر بلد است بدزدد(دزدی کند) و کسی که متعهد باشد تخصص را کسب می کند! و بچه ها میگویند پس این لیست بلند بالای مدیران یقه آخوندی دزد را کجای دلمان بگذاریم؟ مدیری اگر متعهد باشد کاری را که توان انجامش را ندارد نمی پذیرد...

دوست دارم جمله زیبای دکتر چمران را در پاسخ به این سوال: تخصص یا تعهد؟ - به تعبیر شهید چمران تخصص یا تقوا؟- به عنوان حُسن ختام ذکر کنم:

 می گویند تقوا از تخصص لازم تر است! آنرا می پذیرم! اما می گوییم آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد؛ بی تقواست!!


4- یک نقطه بیش فرق "رحیم" و "رجیم" نیست/ از نقطه‌ای بترس که شیطانی‌ات کنند
راستی چقدر جالب است
که فرق بین نامزد و نامرد هم در همین یک نقطه است!!!

5- از نقطه ای بترس...



نظرات  (۶)

سلام ممنون از حضورتون

نامزد و نامرد رو خیلی جالب اومدی

وی با رحیم و رجیم متفاوت است یک رحیم نمی تواند رجیم باشد ولی یک نامزد می تواند نامرد باشد ر:

احساس تکلیف کن!
سلام
واقعا راست گفتی. تعهد که داشته باشی برای هرکاری احساس تکلیف نمیکنی.

از تکلیف حذر میکنیم اما از تکلّف نه!

۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۴۱ خورشید عالم تاب
سلام.
اون فیلم ضد خاتمی رو که میگی یادم نمیاد.
درباره بلاگ دات آی آر سوال دارم. چطوری عکس رو تنظیم می کنی؟
آدرس سایت بلاگ من اینه:
alamtab.blog.ir
هرکاری کردم نفهمیدم چطور عکس رو باید کنار مطلبم تنظیم کنم.
نامزد و مامرد هم خیلی تعبیر قشنگی شد.
آفرین
در ضمن وبلاگم هم به روزه.
۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۴۲ خورشید عالم تاب
قالتاق محمدحسین نگفته بود دکترا گرفته.
حالا دانشگاه تدریس می کنه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی