عصیان

درباره بلاگ
عصیان

عصیان خیزشی است در مقابل تمام ناحقی ها و بی حقی ها... جایی برای گفتن حرفی حق؛ ولو تلخ و کوتاه ...

بایگانی
آخرین مطالب

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

۰۱ مرداد ۹۰ ، ۱۰:۲۴

نظر سنجی پیرامون پول ملی

نظر به این که اکنون در فضای وب بانک مرکزی اقدام به نظر سنجی نموده است چند نکته را لازم  می دانم تذکر دهم.

اول این که فضای غالب در اینترنت فضای پان ایرانیسم است و می توان از نظر سنجی های مشابهی که به موازات بانک مرکزی درحال برگزاری است و گزینه های نامگذاری این نکته را متوجه شد.همین رویکرد باعث بدست آمدن نازلترین رتبه برای مناسبت های مهم تاریخی ملی با مثال 22 بهمن در نطر سنجی) وبالا آمدن شاخص نام پارسی در بین گزینه های بانک مرکزی و دریک با تاکید بر واحد پول هخامنشیان! (علیرغم تلفظ مشکلش) شده است.

دوم: سوال این جاست که آیا همه اقوام بلوچ و لر و کرد و ترک و عرب هم با این نام موافقند؟ و آیا این نامگذاری باعث اختلافات قومی نمی شود؟ مثلا ترک ها از پارسی با نام ترکی و اعراب با نام عربی نام ببرند خوب است؟!

سوم: نظر سنجی اینترنتی به علت راهکارهای مختلف نفوذ قابل اعتماد نیست و این که در بهترین حالت چند نفر در این نظر سنجی شرکت می کنند؟ و این افراد چند درصد جامعه را تشکیل می دهند؟ و اصلا حوزه نفوذ اینترنت در بین افرادی که با پول برخورد مستقیم دارند یعنی عوام مردم چقدر است و صرف این که در تلویزیون اعلام کنند بیایید در نظر سنجی شرکت کنید مکفی است؟ آیا بهتر نیست با همکاری مرکز آمار ایران نظر سنجی میدانی و گسترده در همه ی استان ها صورت گیرد؟

عباس سیاح طاهری