عصیان

درباره بلاگ
عصیان

عصیان خیزشی است در مقابل تمام ناحقی ها و بی حقی ها... جایی برای گفتن حرفی حق؛ ولو تلخ و کوتاه ...

بایگانی
آخرین مطالب

۳ مطلب در دی ۱۳۸۸ ثبت شده است

۲۹ دی ۸۸ ، ۰۸:۳۸

سنگسار ثریا. میم

چند وقت پیش بالاخره بعد از یک سالی که از سفارش دادن به یکی از دوستان شفیق گذشته بود، فیلم سنگسار ثریا.میم به دستم رسید. جدا از ضعف های عمده فیلم که می نویسم، چیزی که خیلی درباره فیلم مرا عذاب داد راحت دروغ گفتن غربیی ها درباره اسلام و انقلاب بود. و متاسفانه تصاویر ارائه شده توی فیلم انقدر طبیعی و سکانس چینی ها آن قدر حرفه ا ی ایست که آدم را تحت تاثیر قرار می دهد. تقریبا در تمامی سکانس های مهم در روستا و منازل شما تصاویر مختلفی از امام خمینی را می بینیم. عشوه گری با چادر (مخصوصا شهره آغداشلو -بازیگر زهرا-) یکی از نکات قابل تامل است که به نظر من بیشتر برای تخریب چادر مد نظر بوده است. نکته جالب اسامی بازیگران نقش منفی است که همه حسن و علی و فاطمه است که خود گویای نظر فیلمساز درباره ی این اسامی است... نشان دادن روستا آن هم با میز و صندلی غذاخوری یه کمی خیلی لایتچسبک! و صد البته نشان از عدم شناخت سیروس نورسته و همسرش (نورسته کارگردان و همسرش "بتی" نویسنده ی فیلمنامه هستند) از ایران است. و یا مثلا نشان دادن پاسدارها با آن هیبتِ عینکِ پلیس و چفیه خیلی مسخره به نظر می رسد.(هر چند که می شود آن را به تصور غربی ها و خصوصا آمریکایی ها از پاسدارها مربوط کرد... یک رمبوی شرقی! کمی لاغرتر و البته ریش دار! با کلاشنیکف و... که بگذریم...) و جالب تر از همه این که در کدام روستا در تمام جهان(و نه ایران) "زنی" پیدا میشود که به زبان خارجی آنقدر مسلط است که می تواند آن طور برای خبرنگار خارجی بلبل زبانی کند؟!

موسیقی بسیار تاثیر گذار و البته فوق العاده فیلم و هزینه ی 5 میلیون! دلاری فیلم (منبع: ویکی پدیا) چندی از نکات قابل تامل این فیلم است. جلوه های ویژه ی بسیار قوی و کامل فیلم هم که توسط گروه جلوه های ویژه فیلم مصائب مسیح تهیه شده یکی از نکات جالب است (آن سکانس کنده شدن پهلوی حضرت مسیح با شلاق تیغ دار را که فراموش نکرده اید که؟ حالا بیایید و در قالب سنگسار بریزید تا بفهمید چه کرده این گروه!!!)

http://dvdmedia.ign.com/dvd/image/article/105/1057042/the-stoning-of-soraya-m-20091222005219417_640w.jpg


اما آنچه که مرا به نوشتن این پست طولانی مجبور کرد فقط به بهانه ی  این فیلم بود و میخواهم یک بار برای همیشه پرونده سنگسار را برای همیشه در ذهن برخی ببندم.

اول به سراغ انجیل رفتم، به گستره حکم سنگسار نگاه کنید که حتی "گاو" هم شامل این حکم می شود (من درباره حکم دینی اون ها نظر نمی دم فقط گستره ی حکم رو میگم! بعدا اسلام رو ببینید):

- اگر کسی را پسری سرکش و فتنه‌انگیز باشد که سخن پدر و سخن مادر خود را گوش ندهد و هرچند او را تأدیب نمایند ایشان را نشنود، پدر و مادرش او را گرفته نزد مشایخ شهرش به دروازه محله‌اش بیاورند و به مشایخ شهرش گویند: این پسر ما سرکش و فتنه‌انگیز است سخن ما را نمی‌شنود و مسرف و می‌گسار است. پس جمیع اهل شهرش او را به سنگ سنگسار کنند تا بمیرد. سفر تثنیه - باب ۲۱، آیه: ۱۸، ۱۹، ۲۱، ۲۲

- لیکن تمامی جماعت گفتند که باید ایشان را سنگسار کنند آن‌گاه جلال خداوند در خیمهٔ اجتماع بر تمامی بنی‌اسرائیل ظاهر شد و خداوند به موسی گفت: تا به کی این قوم مرا اهانت نمایند و تا به کی با وجود همهٔ آیاتی که در میان ایشان نمودم به من ایمان نیاورند؟ ایشان را به وبا مبتلا ساخته هلاک می‌کنم و از نو قومی بزرگ و عظیم‌تر از ایشان خواهم ساخت. سفر اعداد - باب ۱۴، آیه: ۱۰، ۱۱، ۱۲

- مرد و زنی که صاحب اجنه یا جادوگر باشد البته کشته شوند، ایشان را به سنگ سنگسار کنید، خون ایشان بر خود ایشان است. سفر لاویان - باب ۲۰، آیه: ۲۷

- و اگر برادرت که پسر مادرت باشد یا پسر یا دختر تو یا زن هم‌آغوش تو، با رفیقت که مثل جان تو باشد تو را در خفا اغوا کند و گوید که برویم و خدایان غیر را که تو و پدران تو نشناختید عبادت نماییم... البته او را به قتل رسان، دست تو اول به قتل او دراز شود و بعد دست تمامی قوم و او را به سنگ سنگسار نما تا بمیرد. سفر تثنیه - باب ۱۳، آیه: ۶، ۹

- و چون بنی‌اسرائیل در صحرا بودند کسی را یافتند که در روز سبت هیزم جمع می‌کرد و کسانی‌که او را یافتند که هیزم جمع می‌کرد او را نزد موسی و هارون و تمامی جماعت آوردند و او را در حبس نگاه داشتند زیرا که اعلام نشده بود که با وی چه باید کرد و خداوند به موسی گفت: «این شخص البته کشته شود تمامی جماعت او را بیرون از لشکرگاه با سنگ‌ها سنگسار کنند!» پس تمامی جماعت او را بیرون از لشکرگاه آورده او را سنگسار کردند و بمرد چنان‌که خداوند به موسی امر کرده بود. سفر اعداد - باب ۱۵، آیه: ۳۲، ۳۳، ۳۴، ۳۵

- هرگاه گاوی به شاخ خود مرد یا زنی را بزند که او بمیرد گاو را البته سنگسار کنند و گوشتش را نخورند و صاحب گاو بی‌گناه باشد ولیکن اگر گاو قبل از آن شاخ‌زن می‌بود و صاحبش آگاه بود و آن را نگاه‌نداشت و او مردی یا زنی را کشت، گاو را سنگسار کنند و صاحبش را نیز به قتل رسانند، اگر گاو غلامی یا کنیزی را بزند سی مثقال نقره به صاحب او داده شود و گاو سنگسار شود. سفر خروج - باب ۲۱، آیه: ۲۸، ۲۹، ۳۲

 

http://www.filmgator.com/pictures/movies/12777370_the_stoning_of_soraya_m_XL.jpg

و اما اسلام:

آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی

- چنانچه اصل زنا شرعاً ثابت شده و احصان ثابت نشده‌است فقط صد تازیانه بر او می‌زنند و سنگسار نمی‌شود.

- بطور کلی اگر مرد یا زن آزادی که بالغ و عاقل است به اختیار خود زنا کند حد او صد تازیانه‌است. و اگر سه مرتبه زنا کند و در هر دفعه،تازیانه‌اش بزنند در مرتبه چهارم حد او کشتن است. ولی مرد محصن، یعنی مردی که زن دائمی دارد و در حالی که بالغ و عاقل و آزاد بوده با او نزدیکی کرده و هر وقت هم بخواهد می‌تواند با او نزدیکی کند، اگر چنین مردی به اختیار خود با زنی که بالغه و عاقله‌است زنا کند پس اگر پیرمرد است او را صد تازیانه می‌زنند و بعد سنگسار می‌کنند، و اگر جوان است او را فقط سنگسار می‌کنند.

- چنانچه زنا با اقرارثابت شود و پس از مقداری سنگسار شدن از حفره فرار کند طبق نصّ و فتوا تعقیب نمی‌شود و او را رها می‌کنند و قدر متیقّن، موردی است که درد عذاب را گرچه به مقدار کم بچشد و پس از آن، فرار کند.

امام صادق‏علیه السلام فرمود:

"زن و مردى که حدّ رجم (سنگسار) بر آنان جارى مى‏شود، قبل‏از اجراى رجم غسل داده مى‏شوند و حنوط و کفن مى‏گردند و سپس‏رجم مى‏شوند و بر آنان نماز گزارده مى‏شود و کسى که قصاص‏مى‏گردد، نیز همین حکم را دارد یعنى غسل و حنوط و کفن مى‏شودوسپس قصاص مى‏گردد و بر او نماز خوانده مى‏شود ."(وسایل الشیعه,ص‏703، باب‏17، حدیث‏1.)

 

حکم هاى گوناگون براى زناکار

عصر خلافت عمر بود، در دادگاه او ثابت شد که پنج نفر، عمل منافى عفّت (زنا) انجام داده اند، او درباره همه دستور یکنواخت داد. امام على (ع ) در آنجا حاضر بود و قضاوت عمر را مردود شمرد و فرمود: باید درباره وضع آن مردان زناکار تحقیق شود که اگر حالات مختلف داشتند، احکام آنها نیز فرق پیدا مى کند. به دستور عمر، حالات آن پنج نفر را رسیدگى نمودند، على (ع ) فرمود: اولى را باید گردن زد، دوّمى را سنگسار نمود، به سوّمى صد تازیانه زد، به چهارمى پنجاه تازیانه زد و پنجمى باید ادب گردد. عمر تعجّب کرد و از امام خواست در این باره توضیح دهد. امام على (ع ) فرمود: اولى کافر ذمّى (یهودى یا مسیحى ) است تا وقتى محترم است که به احکام ذمّه عمل کند، در غیر این صورت ، سزاى او کشتن است ، پس او را بجرم زنا گردن بزنید. دوّمى را باید سنگسار کرد، زیرا او مرتکب زناى محصنه ، شده است ، یعنى با اینکه همسر داشته ، زنا کرده است .سوّمى را باید صد تازیانه زد، زیرا جوانى بى همسر بوده که زنا کرده است .چهارمى ، چون غلام است مجازات او نصف مجازات آزاد مى باشد، پس ‍ باید پنجاه تازیانه (بجرم زناى غیر محصنه )بخورد. پنجمى دیوانه است ، که فقط باید تنبیه و ادب شود. وقتى که عمر این قضاوت کامل را از امام على (ع ) شنید، خطاب به آنحضرت گفت: " هیچگاه در میان جمعیّتى زندگى نکنم که تو اى ابوالحسن ، در میان آنها نباشى..." )داستان دوستان جلد 5(داستان شماره 71(

 http://graphics8.nytimes.com/images/2009/06/26/arts/26ston600.jpg

 تفاسیر آیات سوره نساء

واز زنان شما کسانى که مرتکب زنا شوند، پس چهار نفر از میان شما (مردان مسلمان ) را بر آنان شاهد بگیرید، پس اگر شهادت دادند، آن زنان را در خانه ها (ى خودشان ) نگاه دارید، تا مرگشان فرا رسد، یا آنکه خداوند، راهى براى آنان قرار دهد (و قانون جدیدى بیاورد).

امام صادق علیه السّلام فرمود: مراد از راه دیگر که خداوند قرار مى دهد، حدود الهى و سنگسار و شلاق است .

تفسیربرهان ، ج 1، ص 353.

 

و حالا دو سوال اساسی:

آیا سنگسار در قرآن آمده است ؟

 1-  بسیاری از احکام دینی از سنت پیامبر (ص) استنباط می‌شود نه از قرآن کریم. مثلاً اینکه سگ نجس است حکمی است که همه فقهاء اسلامی قبول دارند ولی در قرآن بدان اشاره‌ای نشده است. حکم رجم هم از همین قبیل است و از سنت پیامبر (ص) استنباط و نقل شده است.

2-   حکم سنگسار مخصوص کسانی است که در حالی زنا کنند که: اولاً متأهل و دارای همسر باشد و ثانیاً به همسر خود دسترسی داشته باشد و می‌تواند با او آمیزش جنسی داشته باشد. مثلاً در سفر نباشد و یا دارای عذر دیگر که منافات با مسائل زناشویی باشد نداشته باشد. مانند عادت ماهیانه و یا ناشزه بودن همسر یا عنین بودن مرد و...

بعد از حصول این شرائط اگر این مرد یا زن متأهل برخوردار از همسر حلال و بی مانع، به گناه زنا آلوده شوند و در فضایی کاملاً آزاد چهار بار به این عمل خود اقرار کنند یا چهار شاهد عادل عیناً این عمل زنا را با خصوصیاتش ملاحظه و مشاهده کرده باشند و در محضر حاکم شرع گواهی دادند.

1- می‌بینیم که این حکم بگونه‌ای طراحی شده است که جزدر موارد نادر قابل عمل و اجرا نیست و بسیار نادر اتفاق می‌افتد که چهار شاهد عادل عملی که معمولاً در خفا واقع می‌شود و کمتر اتفاق می‌افتد که یک انسان گنه‌کار در فضایی کاملاً آزاد و بدون درخواست کسی، خود چهار بار اقرار کند و عواقب عمل را هم بداند و حاکم هر بار او را سفارش کند که اقرار تو ممکن است اشتباه باشد و اگر دیگر اقرار نکنی و به چهار مرحله نرسد از تو دست خواهم کشید ولی در عین حال او خود چهار بار اقرار کرده و خود را برای عقوبت مهیا کند با این توصیف مختصر ، حال سؤال این است که چرا اسلام چنین حکمی را وضع کرده است.

2-      برای فهم بعضی از مسائل دین اسلام چاره‌ای جز تصویر مجموعه این دین نیست اگر یک چشم زیبا را از بدن جدا کنیم نفرت‌آور است و اگر یک چشم را در مجموعه بدن ببینم بسیار زیبا و به جا خواهد بود مجموعه تعالیم اسلام مانند یک معما است اگر تأکید اسلام بر عرض و ناموس و حفظ عفت عمومی و امنیت خانوادگی و مسائلی از این قبیل را لحاظ کنیم آنوقت شرائط و مواقف سنگسار را هم ملاحظه کنیم، خواهیم دید که این حکم بسیار حکیمانه و عادلانه است. این قتلی است که به طرز مخصوصی صورت می‌گیرد تا احدی جرأت تعدی به نوامیس مسلمین را نداشته باشد.

هر قدر حفظ کیان خانواده و عفت اجتماع اهمیت دارد، به همان اندازه مجازات تجاوزکنندگان از این حد، شدیدتر خواهد بود. و غرض از جعل مجازاتی به این شدت عدم تکرار چنین عمل کثیفی است که اگر کمی در مقابل آن کوتاه بیاییم جامعه به فساد کشیده می‌شود.

 

چرا احکام اسلامی درست اجرا نمی شود؟

از باب مقدمه یک حدیث شریف از حضرت امام باقر -علیه السلام- در مورد اجرای حدود الهی یادآور می‏شوم. اگر یک حد از حدود الهی در زمین اجرا شود پاک کننده‏تر و نافع‏تر است از چهل شبانه روز باران(1) در سوره مبارکه مائده آیات 47 ، 45 ، 44 کسانی را که بر طبق احکام و آیات الهی حکم نمی‏کنند، به ترتیب عنوان: کافرون، ظالمون، و فاسقون یاد کرده است. یا در آیه دوم سوره مبارکه نور می‏فرماید: "و هرگز درباره‏ آنان (مرد و زن زناکار) در دین خدا رأفت و ترحم روا ندارید. اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید."(2) یعنی اجرای حدود، بخشی از دین است، و ملازمه‏ی ایمان کوتاهی نکردن درباره اجرای آنهاست. اما در این رابطه چندین نکته را باید متذکر شویم:

1-   دین مقدّس اسلام همان طور که مجازات سختی برای برخی گناهان تعیین فرموده، اثبات و احراز آن گناهان را نیز خیلی سخت قرار داده است. مثلاً: در اثبات زنا (که مثال زده‏اید) فرموده است: "یا با چهار مرتبه اقرار صریح گناهکار،(3) یا با چهار شاهد عادل مرد یا سه مرد و دو زن(4) )همه مؤمن و عادل( ثابت می‏شود. آن هم به گونه‏ای که بگویند آن دو نفر را در حال زنا دیده‏اند. مثل میل در سُرمه‏دان".(5)

حتی اگر چنانچه سه مرد عادل بگویند ما دیدیم که این‏ها زنا می‏کردند و نفر چهارم شاهد نداشته باشند یا بعداً بیاید شهادت بدهد، همه شهود حد قذف )تهمت خلاف عفت( می‏خورند(6) یعنی: به هر کدام از شهود 80 ضربه تازیانه زده می‏شود.(7) یا مثلاً شخص سه بار بگوید من فلان گناه را کرده‏ام (خلاف عفت) حدّ زده نمی‏شود مگر این که دفعه چهارم هم اقرار کند. اقرار با زور هم ارزشی ندارد. یا مثلاً در تحقق سرقت موجب حد 8 شرط(8) معتبر است و در اثبات آن دو شاهد یا دو مرتبه اقرار.(9)

2-   سنگسار فقط مجازات زنای محصنه است،(10) و حد زنای غیر محصنه صد مرتبه تازیانه است.(11) و برای این که شخصی محصن باشد )چه مرد و چه زن( شِش شرط(12) ذکر فرموده‏اند که از آن جمله است: زانی همسری داشته باشد که هر وقت خواست بتواند با او نزدیکی کند، و هیچ مانعی از آن نباشد، در غیر این صورت محصن نیست و در صورت ارتکاب زنا حدّش سنگسار نخواهد بود بلکه صد تازیانه می‏خورد.

3-   اگر بعد از اقرار توبه کند، امام و حاکم می‏تواند او را عفو کند یا حدّ را اجرا کند.(13) اگر قبل از اقرار توبه کند حدّ ساقط می‏شود. و اگر قبل از شهادت شهود هم توبه کند، حدّ ساقط می‏شود. ولی بعد از شهادت شهود اگر هم توبه کند باید حدّ اجرا شود.(14)

4-   حدود با شبهه، برداشته می‏شوند، مثلاً اگر یکی از دو طرف گناه یا هر دو مدّعی اشتباه باشند، و ادعای آن امکان صحّت داشته باشد. یا مدعی زن و شوهر بودن باشند، حد برداشته می‏شود.(15)

5-   شاید مهم‏ترین علت این سخت‏گیری دین مبین اسلام در این امور حفظ آبروی افراد(16) و نشکستن قبح گناه به واسطه انتشار خبر آن(17) باشد، لذا ائمه معصومین )علیهم السلام( و شخص نبی مکرم (صلی اللَّه علیه و آله) تأکید داشتند گناهکار توبه نماید بین خود و خدایش و آن را بر اجرای حدّ ترجیح می‏دادند. ولی با این حال بعد از وجوب، حدّ باید اجرا شود.

6-   پس ممکن است حدود مورد اشاره با این اوصاف ثابت نمی‏شوند، یا طبق شرع و قانون توبه می‏کنند و عفو می‏شوند، یا اجراء می‏شوند و شما باخبر نمی‏شوید.

7-   احتمال هم دارد در برخی موارد بدلیل حفظ نظام اسلامی )که به فرموده امام خمینی از واجب واجبات است( و برخی فشارها و خطرات بین‏المللی یا داخلی برخی حدود موقّتاً اجرا نشود.

8-   ممکن هم هست در مواردی بدون دلیل شرعی احکام اجرا نشود که قابل توجیه نیست و خلاف مبانی اسلام همی می‏باشد. موفق باشید.

پی نوشت ها:

1. وسائل الشیعه، ج 18، باب 1 از ابواب مقدمات حدود.

2.ترجمه الهی قمشه‏ای.

3.تحریر الوسیله امام خمینی، ج 2، ص 414، مسأله 2.

4.همان، ص 415، مسئله‏ی 9.

5. همان، مسأله‏ی 10.

6.همان، ص 416، مسأله 12.

7.همان، ص 428، مسأله 2.

8.همان، ص 435 434.

9.همان، ص 439، مسأله 1.

10.تحریر الوسیله، امام خمینی، ج 2، ص 463.

11.همان.

12.همان، ص 457، مسأله 9.

13.همان، ص 460.

14.همان، ص 462، مسأله 16.

15.همان، ص 457، مسأله 7.

16.سوره نور، آیه 4.

17.سوره نور، آیه 19.

 

پ/ن:

1-   اولین جمله ای که بعد از دیدن فیلم به ذهنم رسید این بود که: بعد فیلمسازای ما میگن کمبود سوژه دارن و درباره "سقط جنین"  فیلم می سازن... (دقیقا منظورم حاتمی کیاست)

2-      برای سینمای ایران متاسفام...

عباس سیاح طاهری
۱۳ دی ۸۸ ، ۰۹:۲۶

درباره بیانیه 17 میر حسین

میرحسین موسوی پس از 5 روز سکوت نسبت به حرمت شکنی بی سابقه اوباش ضدانقلاب در روز عاشورای حسینی، بیانیه ای عمر سعدی صادر کرد و هتاکان به ساحت امام حسین علیه السلام را «مردم خداجو» خواند! عمرسعد در روز عاشورا برای تحریک اوباش علیه امام حسین(ع) گفته بود «ای لشکر خداسوار شوید و حمله کنید که حمله به سوی حسین، بشارت بهشت است»!حالا یکی از سران فتنه هتاکان و حرمت شکنان روز عاشورا را که مورد انزجار ده ها میلیونی ملت ایران قرار گرفتند، مردم خداجو معرفی می کند.
موسوی در بیانیه خود می نویسد: برای مراسم عاشورای حسینی علیرغم درخواستهای فراوان، نه جناب حجت الاسلام والمسلمین کروبی اطلاعیه دادند و نه حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اطلاعیه صادر کردند و نه بنده و دوستانم. با این وصف یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خودجوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند. در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانتها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند.
وی توضیح نداد که مگر ملت ایران در طول سال ها و قرن ها با بیانیه برای سوگواری عاشورای حسینی فراخوانده شده اند که کسانی از وی و خاتمی و کروبی برای عاشورا بیانیه می خواستند؟! در عین حال او به جای آن که به اجتماع چند میلیونی عاشورائیان (فقط در تهران) اشاره کند، ترجیح داده به آشوبگری گروه های 40-30 نفره اوباش سازمان یافته و تحریک شده در روز عاشورا استناد کند و اقدامات وحشیانه و بی سابقه آنها را «مسالمت آمیز» و «بدون شعارهای تند» بخواند. برخلاف ادعای موسوی، رسانه های استکباری حامی وی در آمریکا و انگلیس، مسیرها را به اوباش دیکته کرده و در چند روز قبل از عاشورا تکرار می کردند و اصرار موسوی در خودجوش و مردمی و مسالمت آمیز توصیف کردن جنایت روز عاشورا تردیدی باقی نمی گذارد که شخص وی با اوباش فتنه گر هماهنگ بوده است.
موسوی در دفاع از اوباش پیرو یزید، پا را فراتر گذاشته و آنها را که حداکثر چند صد نفر بیشتر نمی شدند «نخبگان و روشنفکران و دانشگاهیان و فعالان سیاسی» توصیف کرده، بی آنکه اذعان کند آتش زدن بانک ها و مغازه ها و موتورسیکلت عزاداران حسینی یا حمله به مردم سوگوار و رقاصی و کف و سوت و فحاشی علیه دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی، فقط از اوباش اجیر شده ضد انقلاب برمی آید.
وی در حالی که مسئولیت خون ده ها شهروند بی گناه در کنار تدارک آتش فتنه به نفع دشمن بر دوشش سنگینی می کند، نوشت: بنده به صراحت و روشنی می گویم فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد... من ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست.
موسوی در ادامه روند مغالطه 9 ماه گذشته، به تعبیر حضرت امام با مضمون «بکشید ما را، ما نیرومندتر می شویم» استناد کرد و افزود: تهمت همراهی با قدرت های بیگانه مستکبر و افراد بدنام و جریان های منحوسی چون منافقین به فرض آن که به حذف فیزیکی تعدادی از خدمتگزاران اسلام و مردم منتهی شود ناشی از چشم بستن به ماهیت مشکلات ملی کشور است. من به عنوان یک دلسوز می گویم منافقین با خیانت ها و جنایت های خود مرده اند، شما برای کسب امتیازهای جناحی و کینه ورزی آنها را زنده نکنید. من لازم می دانم به هویت اسلامی و ملی و مخالف سلطه بیگانگان و وفادار به قانون اساسی ما و جنبش سبز تأکید نمایم. ما پیروان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم. ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود.
این فرازها از بیانیه موسوی نیز انباشته از فریب و سفسطه است. تعابیری نظیر «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود» از سوی بزرگانی چون حضرت امام و شهید بهشتی خطاب به رژیم آمریکا و گروهک تروریستی منافقین ابراز شد و با تأسف تمام امروز آمریکا و مزدوران منافق آنها بارها و صراحتاً از شخص آقای موسوی حمایت کرده اند که آخرین آنها پس از حوادث سیاه روز عاشورا بود. آقای موسوی هرگز جرأت ندارد توضیح دهد که چرا آقای اوباما و خانم مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی صراحتاً از فتنه سبز و شخص وی حمایت های صریح می کنند؟ و منافقین مرده را چه کسی جز همین آقای موسوی و کروبی و خاتمی با تحریک به آشوب های خیابانی احیا کردند؟! امام حسین(ع) فرمود مثل منی با مثل یزید بیعت نمی کند و دور است از ما ذلت. آیا غیر از این است که آقای موسوی و باندی که دور وی را گرفته اند با رژیم های استکباری آمریکا و انگلیس بیعت کرده و تحت الحمایگی مستکبران را جایگزین حریت و ملیت و استقلال کرده اند؟! آیا امام حسین به یزید و یزیدیان سر تسلیم و تعظیم فرود آورد یا این، شیوه سران فتنه سبز بود!؟


موسوی پس از آن که اوباش اهانت کننده به امام حسین(ع) را «مردم خداجو»! می نامد در بخش دیگری از بیانیه، باطن خود را بیشتر لو داده و نوشت: مضحک است به ما تهمت اهانت به قرآن، عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود. مسلماً حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد، مورد تأیید ما نیست.
یکبار دیگر عبارات مذکور را مرور کنید «اگر حرمت شکنی صورت گرفته باشد»، «مورد تأیید ما نیست»؛ همین! به عبارت دیگر اگر حرمت شکنی - اگر هم انجام گرفته باشد که نیست و صرفاً مردم خداجوی نخبه به خیابان آمده اند!- از سوی ما محکوم نخواهد شد و فقط تأیید نمی کنیم.
این عنصر بازی خورده و آلت دست آمریکا و انگلیس و اسرائیل، در پایان بیانیه خود و در ادامه تبعیت از خط استکباری -اظهارات اخیر اوباما- مدعی شد. «تا وجود یک بحران جدی در کشور به رسمیت شناخته نشود، راهی برای خروج از مشکلات پیدا نخواهد شد». البته وجود بحران یک واقعیت است اما برای فتنه گران به بن بست رسیده نه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی. 13 میلیون رأی در انتخابات 22 خرداد کجا و باقی ماندن چند صد- یا حداکثر چند هزار- نفر ضد انقلاب و اوباش سازمان دهی شده در کنار این مهره ورشکسته آمریکا کجا؟
موسوی در حالی که در معرض محاکمه و مجازات قرار دارد و فشار توده ملت برای مأاخذه وی به خاطر خیانت ها و جنایات انجام شده رو به گسترش است، شیوه فرار به جلو را پیشه کرد و خواستار آزادی برخی عناصر اصلی و بازداشت شده فتنه گردید.
انتشار این بیانیه هر چند که ماهیت به بن بست رسیده فتنه اخیر را آشکار می کند اما از سوی محسن رضایی و برخی سایت های وابسته به وی نظیر آینده به عنوان انعطاف و خیرخواهی! معرفی شده است. گفتنی است برخی از این سایت ها طی ماه های اخیر مستند شایعه پراکنی و تحریکات رسانه های نشاندار ضد انقلاب در خارج کشور برای تداوم آشوبگری بوده اند.

عباس سیاح طاهری
۰۷ دی ۸۸ ، ۱۱:۲۶

عاشورای سبز

این عکس ها را هم خودم گرفتم هم از برنا آورده ام. مهم ترین مسئله این است که این سنگ ها از کجا آمده است!!!!

http://astaheri.persiangig.com/image/osyan/DSC03274.JPG



http://astaheri.persiangig.com/image/osyan/DSC03282.JPG



http://astaheri.persiangig.com/image/osyan/DSC03281.JPG


http://astaheri.persiangig.com/image/osyan/DSC03279.JPG

http://astaheri.persiangig.com/image/osyan/DSC03278.JPG

http://astaheri.persiangig.com/image/osyan/DSC03277.JPG


http://astaheri.persiangig.com/image/osyan/DSC03276.JPG

عباس سیاح طاهری