عصیان

درباره بلاگ
عصیان

عصیان خیزشی است در مقابل تمام ناحقی ها و بی حقی ها... جایی برای گفتن حرفی حق؛ ولو تلخ و کوتاه ...

بایگانی
آخرین مطالب

اگرچه شبکه "بی‌بی‌سی فارسی" موفق شد تا در روزهای گذشته با پخش گزارش‌هایی حرفه‌ای، کنترل افکار اپوزسیون های داخل کشور را در اختیار خود بگیرد و فعالیت‌های آنها را در داخل کشور سازماندهی کند، اما در روز 18 تیر که اشوب طلبان و اغتشاش گران به این  شبکه انگلیسی دل خوش کرده بودند تا باز هم مثل روزهای قبل از طریق "جوسازی" و "ارتباط زنده" با آشوبگران ، فضا را برای ایجاد بی‌نظمی دوباره در کشور فراهم کند، با سکوت معنا دار این شبکه مواجه شدند.

شبکه بی‌بی‌سی فارسی در روزهای پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری مستقیماً اغتشاشات داخل کشور را سازماندهی می کرد به طوری که در روز دوشنبه 25 خرداد نقش اصلی را در آشوب هایی که در اطراف خیابان آزادی شکل گرفت ایفا کرد؛ آشوبی که 7 کشته و دهها زخمی بر جای گذشت.

http://1.bp.blogspot.com/_hMf8mp_6m2Y/RyEUdKYhC7I/AAAAAAAAANs/lGEjSBLAAUA/s400/BBC+News+24+2003+1.jpg

این شبکه در روز 25 خرداد بر خلاف روال معمول خود، که برنامه هایش را از ساعت 17 پخش می‌کرد، از ساعت 15 برنامه خود را آغاز کرد و با بهانه اینکه این تغییر زمانی به دلیل پوشش "ویژه" اخبار انتخابات ایران است بلافاصله مصاحبه ای با یکی از آشوبگران که در خیابان آزادی بود ترتیب داد و بدین ترتیب موجی از مردم مخالف را به خیابان آزادی هدایت کرد.

همین اقدام شبکه "بی‌بی‌سی فارسی" در تظاهرات غیر قانونی روزهای بعد، به ویژه اغتشاش روز شنبه 10 خرداد نیز ادامه یافت، اما روز 18 تیر در این شبکه انگلیسی فارسی زبان نه خبری از ارتباط زنده بود و نه پخش تصاویر ارسالی از آشوبگران و نه جوسازی و ... تنها گزارشی پخش شد که به حوادث کوی دانشگاه در سال 1378 اشاره داشت.

به دنبال سکوت معنا دار و غیر منتظره شبکه بی‌بی‌سی در روز پنجشنبه، موجی از اعتراضات از سوی فرصت طلبانی که در روزهای گذشته تحت رهبری این شبکه انگلیسی در آمده بودند، در محیط‌های اجتماعی و فضاهای مجازی به خصوص سایت اینترنتی بالاترین شکل گرفت.

سکوت بی بی سی در روز 18 خرداد پس از آن انجام شد که رهبر معظم انقلاب در دیدار روز یکشنبه خود با اقشار مردم به سران کشورهای غربی مداخله گر در مسایل اخیر ایران اخطار صریح و جدی دادند.

ایشان در این دیدار که به مناسبت میلاد امیرالمومنین (ع) برگزار شده بود، با بیان اینکه این دولت‌ها باید مراقب اظهارات و رفتار خصمانه خود باشند فرمودند: ما اظهارات و رفتارهای مداخله جویانه این دولت‌ها را محاسبه خواهیم کرد و قطعاً در آینده روابط جمهوری اسلامی ایران با آنها تأثیر منفی خواهد داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین خاطرنشان کردند: حمایت دولت‌های غربی از برخی افراد و یا مخالفت آنها با برخی دیگر، همه فریب است زیرا از نظر آنها هرکسی که به نظام اسلامی، قانون اساسی و آرمانهای ملت ایران پایبند باشد، دشمن است.

اما دستگیری چند تن از کارکنان سفارت انگلستان را نیز می توان عامل موثر دیگری در تغییر رویکرد شبکه بی‌بی‌سی فارسی دانست.

این تغییر رویکرد که به شکل گزارش‌هایی طعنه آمیز به میرحسین موسوی مطرح خودنمایی می کرد، اعتراضات برخی از رسانه‌های اصلاح طلب که تا چندی پیش خوراک خبری این شبکه انگلیسی را فراهم می کردند را به همراه داشت به طوری که سایت اینترنتی نزدیک به فرزند هاشمی رفسنجانی طی گزارشی با انتقاد از عملکرد این شبکه "سلطنتی"، دلیل اصلی این تغییر رویکرد را بازداشت کارمندان سفارت انگلیس دانسته بود.

باید منتظر ماند و دید که آیا شبکه بی‌بی‌سی همچنان به سکوت رسانه‌ای خود ادامه می دهد و یا اینکه اتفاقاتی در روزهای آینده رخ خواهد داد که باز هم آب را برای انگلیسی ها گل آلود می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۲۱
عباس سیاح طاهری

نظرات  (۱)

با قرار دادن یک ساعت فلش زیبایی وبلاگ خود را چند برابر کنید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی