عصیان

درباره بلاگ
عصیان

عصیان خیزشی است در مقابل تمام ناحقی ها و بی حقی ها... جایی برای گفتن حرفی حق؛ ولو تلخ و کوتاه ...

بایگانی
آخرین مطالب

با گذشت تقریباً پنجاه روز از انتخابات کمی تامل درباره نحوه حمایت ها و سیستم های خبر رسانی و هماهنگی های دوستان سبز شاید جالب به نظر برسد مضاف بر اینکه در چند روز اخیر این شایعه ای شنیده شده به این مضمون که وزیر اطلاعات در گزارشی به رهبری گفته که نشانه هایی از انقلاب مخملی در ایران پیدا نشده است و فقط تبلیغات رسانه ای بوده است و به همین دلیل رئیس جمهور ایشان را برکنار کرده است.

جدا از این که انقلاب مخملی در شرف وقوع بوده است یا نه (که علائم و نشانه ها و اعمال دوستان سبز و اصلاح طلب مؤید این مطلب است که بله، انقلابی در کار بوده!)  مراد از این نوشته بررسی ابعاد و شیوه های اطلاع رسانی این دوستان در دوران اغتشاشات و کمی قبل و بعد از آن می باشد.

در ابتدای تبلیغات انتخاباتی میر حسین موسوی که شروع کننده نطق های تلویزیونی بود خود را نامزد بی رسانه خواند و از نداشتن رسانه ای مستقل ابراز ناراحتی کرد. وی بعد ها جدا از حمایت توسط روزنامه های اصلاح طلب (به استثنای اعتماد ملی) صاحب دو روزنامه کلمه سبز و اندیشه نو گردید. اما منظور از این نوشتار رسانه هایی است که کمتر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

در دنیای مجازی به طور رسمی، وب سایت کلمه و قلم نیوز (وب سایت روزنامه کلمه سبز) و وب سایت های جمهوریت و آینده از این نامزد بی رسانه (!) حمایت می کردند که به عنوان مرجع اصلی اخبار و اطلاعات پیرامون این جریان سیاسی و این نامزد خاص مطرح بودند. اما در طول جریان انتخابات و حوادث پس از آن، رسانه هایی از این نامزد بی رسانه (!) حمایت کردند که جای کمی تأمل دارد.


سرمایه گذاری بر روی جامعه های مجازی یکی از نقاط قدرت جریان به اصطلاح داخلی معترض بود. که به علت سرعت بالای اطلاع رسانی و گسترش سریع و غیر قابل کنترل اطلاعات، ویژگی ای بود که جریان سبز بیشترین بهره را از آن برد.  استفاده از جامعه مجازی ایرانیان (کلوب cloob فیس بوک (facebook) ، تویتر (twitter) و یاهو 360(360.yahoo) یکی از عوامل ارتباط گیری میان افراد اغتشاش سبز بود به طوری که در روز اول آشوب ها اطلاع رسانی لحظه به لحظه از راهپیمایی میدان ونک تا میدان ولیعصر بر روی فیس بوک که با به آتش کشیدن دو دستگاه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی و شهید مطهری همراه بود، با پیام هایی تحریک آمیز همراه بود. ارسال فیلم هایی از روند راهپیمایی و درگیری ها در همان روز اول ولحظات آغازین، با آن هجمه وسیع و کیفیت گاهاً بالای فیلم ها (که از دوربین های هندی کم گرفته شده بود ) علامت سوال بزرگی را در برابر دیدگان قرار می دهد.

http://www.mediabistro.com/fishbowlLA/original/facebook.gifhttp://021kids.net/it-world/Gallery/88/cloob%20(2).jpg


شیوه اطلاع رسانی در فیس بوک که در این ایام بیشترین نقش را در هماهنگی بین اغتشاش گران سبز ایفا می کرد به این شرح است که در این جامعه مجازی هر نفر این امکان را دارد که تا حد اکثر 5000 دوست داشته باشد واین شبکه های دوستی ایجاد کننده های کلونی های دوستی می شوند که با فرض این که یک نفر خبری را بر روی بلست (blast) (پیام کوتاهی در ابتدای صفحه که به محض ارسال، تمامی دوستان شما و بازدیدکنندگان صفحه شما آن را مشاهده می کنند؛ این امکان در یاهو 360، کلوب و تویتر نیز وجود دارد که مبنای ایجاد تویتر، همین توییت (یا همان بلست) دادن است.) خود قرار دهد و در حالت ایده آل 5000  آن را مشاهده می کنند و هر کدام از آن 5000 نفر آن را نقل قول می کنند. به شرط نداشتن دوستان مشترک در میان این افراد و فرض 5000 دوست برای هر نفر، طی کمتر از یک دقیقه 25000000 نفر از این خبر مطلع شده اند!!! (البته این حالت ایده آل ترین حالت ممکن است، ولی باید دقت داشت میر حسین موسوی، سید محمد خاتمی و غلامحسین کرباسچی 5000 نفر دوستشان پر شده بود و به ایجاد صفحه جدید دست زدند.) حال این شیوه را برای کلوب، یاهو 360 و توییتر هم حساب کنید. این توضیح لازم است که یاهو 360 در میانه مسیر انتخابات با اعلام قبلی مسئولان یاهو (60 روز قبل) تعطیل گردید.

 http://www.rsc.org/images/birdandt_tcm18-151058.jpghttp://www.mjsorority.com/MJI/MJSorority.nsf/vwLUPromotionsHomepage/E6D73923A68615A08525759B0057288C/$FILE/twitter.jpg

یوتیوب (youtub): وب سایتی برای به اشتراک گذاشتن فیلم. این وب سایت با توجه به این که به کاربران اجازه ایجاد هویتی مجازی (بدون اطلاعات ضروری و فقط با وارد کردن آدرس الکترونیکی) می داد و به علت سادگی جستجو و ارسال (آپلود) فیلم به محبوبیتی فوق العاده دست پیدا کرده بود، در صفحه ابتدایی خود لینکی را برای وقایع اخیر ایران قرار داد؛ (در صفحه اصلی چند دسته ویدئو نمایش داده می شود که آخرین دیده شده ها، محبوب ترین ها،  انتخاب شده توسط کاربر و... را شامل می شود که همیشه حداقل یکی از این ویدئو ها مربوط به حوادث ایران و عموماً تصاویر قتل ندا آقا سلطان بود.) نکته دیگر این که شما تحت هر عنوانی به زبان فارسی در این وب سایت جستجو می کردید مسلماً ویدئویی درباره این وقایع مشاهده می کردید، که اکثر این ویدئوها با عنوان بسیج، کشتار توسط بسیجی ها، تیراندازی بسیج به مردم برای شما نمایش داده می شدند. که صد البته این تصاویر مورد استفاده شبکه های ماهواره بود.


http://www.solarrichmond.org/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/youtube.jpg

از دیگر مسائل در این ایام راه افتادن ابزار ترجمه موتور جستجوی گوگل ( google translator )  بود که امکان ترجمه 12 زبان به فارسی و بالعکس را برای کاربران سراسر دنیا برای دسترسی راحت تر به اطلاعات مهیا کرده است.

http://blogoscoped.com/files/google-translator-redesign-2008-5-large.png


فارسی شدن تمامی صفحات و امکانات فیس بوک (وابسته به گوگل)، فارسی شدن مرورگر موزیلا (فایر فاکس) که از افزونه های مهم، محبوب و پرکاربرد آن ابزار عبور از فیلترینگ است، فارسی شدن نرم افزار فری گیت (free gate)  که نرم افزار فیلتر شکن می باشد (با توضیح این که پس از یک هفته به علت اتمام منابع مالی این شرکت چینی در پشتیبانی نرم افزار خود، با قرار دادن یک صفحه فارسی اعلام کردند منابع شان تمام  شده است و نمی توانند از "آزادی خواهان" در مقابل "رژیم های سرکوبگر مانند ایران" حمایت کنند!)، نامه رسمی پنتاگون به مدیران توییتر برای به تاخیر انداختن ایجاد تغییرات در سایت (که این سایت را برای  3 تا 8 روز از دسترس خارج می کرد) به منظور اطلاع رسانی آزاد از ایران و... چند نکته ای از هزاران است...

از دیگر منظر انتشار عکس های خبری مختلف از این وقایع با محوریت حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی به مردم بود. سایت های مرجع عکس که عموماً عکس های طبیعت و هنری را بر روی سایت خود قرار می دهند مانند فلیکر (flickr) و دی لایف (day life)  و حتی هفته نامه ای مانند بوستون گلاب (boston glob) و حتی تر توییت پیک ( twitpic) با ایجاد صفحاتی ویژه ایران و قرار دادن عکس های درگیری ها به پوشش این اخبار پرداختند.

نکته قابل توجه برای انتقال داده ها در سراسر جهان پیرامون ایران قرار دادن رمزی میان کاربران اینترنت بود! این رمز که اولین بار در یوتیوب استفاده گردید به سرعت در اینترنت منتشر شده و عامل جستجوی سریع آخرین اخبار بود. هماهنگی موتورهای جستجوگر با این رمز در نوع خود جالب توجه بود. به طوری که اگر شما کلمه iran election را جستجو می کردید به نتایج ثابتی در تمام مدت آشوب ها می رسیدید اما اگر کلمه #iran election را جستجو می کردید آخرین اخبار، تصاویر و فیلم ها در اختیار شما قرار می گرفت.


http://www.donya-e-eqtesad.com/News/1579/26-05.jpg

دانشنامه آزاد ویکی پدیا (Wikipedia) که یک دانشنامه به اصطلاح آزاد است در میان این آشفته بازار با بروز رسانی سریع بخش فارسی خود در جریان اطلاع رسانی نقش عمده ای را ایفا نمود، هماهنگی بی نظیر ویکی پدیا با گوگل که در هر جستجو پیرامون اسامی خاص اولین نتیجه جستجو از ویکی پدیا و در اکثر موارد اطلاعات جهت دار بود جالب توجه می نمود. (به عنوان مثال در وقایع اخیر اگر شما اسفندیار رحیم مشایی را جستجو کنید اطلاعات کاملی پیرامون عزل وی از معاون اولی رئیس جمهور دریافت خواهید کرد!!!) قفل بودن مقاله  (مقاله حفاظت شده) بر خلاف آزاد بودن دانشنامه ویکی پدیا (که هر کسی قابلیت ویرایش آن را دارد) نیز جالب توجه می نمود.

آخر سخن این که هماهنگی میان شبکه های ماهواره ای مانند بی بی سی (که صفحه ای در وب سایت خود برای فرستادن فیلم و عکس از اغتشاشات ایران ایجاد نمود) و سی ان ان، العربیه و... که با حمایت برخی عناصر داخلی (که با مصاحبه ها و گزارشات خود آب در آسیاب این شبکه ها می ریختند) همراه بود، از یک سو؛ مصادره این تحرکات از جانب منافقین خلق به عنوان "زمان برخاستن" ملت ایران بر علیه رژیم آخوندی که باعث درآمدن مریم رجوی و مسعود رجوی از غار شد. از سوی دیگر و برنامه های لاینقطع تلویزیون صدای آمریکا (VOA) پیرامون انقلاب مخملی، و دست آخر حرکات هماهنگ و حساب شده لیدرهای اغتشاشات سبز با این عناصر (مثل صحبت های سازگارا روز قبل از نماز جمعه هاشمی رفسنجانی و تکرار همان حرف ها از زبان دوستان اصلاح طلب) بیانگر یک حرکت جهانی هماهنگ برای براندازی نرم می باشد که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد.

این نوشتار سعی بر آن داشت تا کمی شیوه های ارتباطی این به ظاهر دوستان را در ناتوی فرهنگی روشن سازد. باشد که مورد تاییدش شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۵/۰۸
عباس سیاح طاهری

نظرات  (۴۲)

۰۹ مرداد ۸۸ ، ۰۰:۱۶ مسلمان ایرانی
سلام

زیبا بود و جالب

لینک شدید

یا حق
البته بسته بودن فری گیت زیاد ظول نکشید و نیاز مالیشان سریعا تامین شد!!
۰۹ مرداد ۸۸ ، ۱۲:۲۰ یک نفر طلبه
خوب بود استفاده کردیم
اینو ما پای سخنذانی ها می گیم!اینجا یه جورایی ما یه مقاله خوندیم
موفق باشید
"کپی نوشته های یه چار نقطه علاف" را گاهی مرور میکنم..
موفق باشی عاباس آقا!به ممدحسین و اکبر سلام برسون!
راستی میگم یه روزایی دلت دانشکده مدیریت تهران مرکز گیر افتاده بود!!
هنوزم گیره؟؟
هی...
به مطلبتان وبلاگ های پرطرفداری مثل ویولت و آنی دالتون را اضافه کنید که علاوه بر اطلاع رسانی وتحریک کردن در کامنت هایشان هم اخرین اخبار اطلاع رسانی می شد.
حیف که مجال نبود در مورد وبسایتهایی مثل قلم و آینده و جمهوریت مفصل تر بنویسید اما باقی خواندنی بود.
موید
۱۱ مرداد ۸۸ ، ۱۱:۵۴ نیشگون آبدار
سلام
لینک داده شدید موفق و منصور و سعید و... باشید عباس آقا
۱۱ مرداد ۸۸ ، ۱۲:۲۵ بچه حزب الهی
سلام........من دیروز اومدم وبتون...ولی نشد نظر بدم....امروز دیدم شما برام کامنت گذاشتین....چه جالب...!

نمیدونستم مشایی یه جورایی همشهریه ماست...!!!!
۱۱ مرداد ۸۸ ، ۱۲:۳۰ بچه حزب الهی
راستی من از کامنت که برام گذاشتین سر در نیاوردم........کدوم پستم باعث شد که همچین حرفی بزنید.....؟ چرا فکر میکنید خودمم خودمو اشتباه نگاه میکنم...؟
۱۱ مرداد ۸۸ ، ۱۲:۳۸ بچه حزب الهی
من اون پستو برداشتم.....شما از کجا فهمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۱ مرداد ۸۸ ، ۱۲:۴۱ بچه حزب الهی
انگار اشتباه متوجه شدید....اتفاقا من به دختر بودنم افتخار میکنم....
ارمینه راست میگه وقعااااااااااااااا اعتماد به نفست بالاست!!!!
لینک شدی


پاسخ:
ما اینیم دیگه!!!
۱۱ مرداد ۸۸ ، ۱۴:۵۹ مریم آرامیان
عباس سیاح طاهری ، چرا با یوتیوب و گوگل و فیس بوک و توتیتر و ویکی پدیا مخالف هستی؟
چرا از راه افتادن ابزار ترجمه گوگل ( google translator ) ناراحت هستی؟ خودت هم که نوشتی گوگل امکان ترجمه 12 زبان به فارسی و بالعکس را برای کاربران سراسر دنیا برای دسترسی راحت تر به اطلاعات مهیا کرده است.

آقای احمدی نژادی، فکر می کنی فیس بوک و یوتیوب و تویتر و ویکی پدیا رو دردنیافقط برای احمدی نژادی ها درست کرده اند؟

اگر بد است،
پس چرا شما احمدی نژادی ها خودتون هم از فیس بوک و یوتیوب و توتیتر و ویکی پدیا استفاده می کنید؟
سلام
دقیق بود و همه زوایای جامعه مجازی را در نظر گرفته

اما اگر با روزهای تاریخ هم هماهنگ می شد دقیقتر می شد
عباس جان مطلبت تخصصی بود.
خوب بود با استناد به صفحات این سایت ها در آن روزها بر صحت مقاله اضافه می کردید.

همچنین شما فقط درباره راههای ارتباط صحبت کردید ، بهتر بود برای ارتباط این عوامل رسانه ای با اصلاح طلبان کودتاچی مخملی بیشتر توضیح می دادید.

درباره نظر بالایی هم باید بگم که اینترنت و این سایت ها بد نیستن، اما باید دید که برای چه هدفی تشکیل شدند و چه استفاده ای از اونا میشه!
مثل اینترنت که 80 درصد استفاده هاش غیراخلاقیه!!!
حالا شما بگید چیزه خوبیه! (البته این مباحث برای آدم های معتقد به اسلام قابل فهمه)
Ok
سلام
البته پیامک ها قبل از انتخابات و سایتهایی همچون ایرانیان انگلستان که در نظراتشان آموزش ساخت همه چی و فحش دادن به همه کس را یاد می دادند نیز جالب بود.
نقش اقدس خانم ها و خاله روناک ها هم که در نوع خودشان یک رسانه بودند فراموش نشود.
.•*.
.•*..*•.ســــــلام ....
.•*..*•. .•.
.•*..*•. .•*..*•.
.•*..*•. .•*..*•. .•*امیدوارم سبز باشید و گرم
.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•.
.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*
.•*. من آپم دوست عزیز .•*..*•. .•*..*•. .
.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*.
.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .وبلاگ خوبی دارید –
´´´´#####´´´´´´####.•*..*•. .•*..*•.
´´########´´#######.•*..*•. .•*..*•.
´############´´´´###.•*..*•. .•*..*•..به باغ آفتابگردونم بیاین
#############´´´´´###.•*..*•. .•*..*•.
###############´´###..•*..*•. .•*..*•.خوشحال میشم
############### ´###..•*..*•. .•*..*•..
´##################.`.•*..*•. .•*..*•.
´´´###############..•*..*•. .•*..*•. آرزومند آرزوهــــای قشنگت
´´´´´############.*.•*..*•. .•*..*•.
´´´´´´´#########.`.•*..*•. .•*..*•.
´´´´´´´´´######..•*..*•. .•*..*•.
´´´´´´´´´´´###..•*..*•. .•*..*•.•
.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•.
.•*..همیشه موفق باشی•. .•*.•*.
.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•.
.•*...•*.*
.•*..*•. .•*..*•.
.•*..*•. .•*..
.•*..*•.
بسم الله ...
سلام
ممنون از حضورتون

واقعا مفید و خوب بود

کلا وبلاگ قویی دارید ...

خدا قوت و قلمتون پایدار و پاسدار، ان شاالله ...

ی اح ق م د د ن ا
۱۲ مرداد ۸۸ ، ۰۱:۳۱ داااش عباس(حبیب خدا)
سلام همزاد
خوشم اومد
بعضیا واقعا حالیشون نیست و فکر میکنن دشمن هم مثل اوناس . هم دشمن قبول داره هم ما می دونیم که چه ابزاری کی برا چی استفاده میشه و چرا فیلتر میشه و کی چه عکس العملی از طرف سرور ها نشون داده میشه
حالا هی این هالو (هالو با این ه نوشته میشه؟) بگن نه اینطوریا نیست و ....
راستی تو پیوندگاهت وبلاگ حاج علا 2 بار لینک شده
یه سری به حاج علا بزن آپ شده.
سلام
خوبه که بچه حزب اللهی ها دارن از ابزار مدرن روز استفاده میکنن بدون اینکه از اشکالاتش غافل بشن. خوبه که حواس بعضی از ماها پرت نباشه و گاهی بقیه رو هم خبر کنند که توی این فضای مجازی ظاهرا آزاد (و شدیدا کنترل شده و امنیتی) گم نشیم و گول نخوریم و مناسبات رو بشناسیم.

مهمتر از همه خوبه که همه ماها ابزار شناس باشیم و از این ابزار ها (در حد ظرفیتی که ابزارها دارند) برای نشر عقاید اسلام ناب استفاده کنیم تا پدافند محکمی برای نظاممون داشته باشیم
بسم الله

باز هم سلام

"مشکل منم"

به روزم و منتظر

روزتون هم مبارک

ی ا ح ق م د د ن ا
۱۲ مرداد ۸۸ ، ۲۰:۴۰ شاسکول ها به بهشت نمی روند!
با سلام .
وبلاگ خوب و مفیدی دارید . و مطلب خوبی هم البته نگاشتید .
ممنون که سر زدید ، البته در مورد لینک کردن به شخصه خیلی با شرط و شروط موافق نیستم ، لینک می کنم چون از مطالب شما قطعا استفاده می کنم ، شما هر طور صلاح دانستید و خواستید عمل کنید .
موفق و موید باشید .
یا حق .
۱۳ مرداد ۸۸ ، ۰۱:۱۰ طلبه ای از نسل سوم
سلام
خواندم
خواندنی بود
۱۳ مرداد ۸۸ ، ۰۹:۴۱ بنده ی خدا از جزیره مجنون
بسم الله
سلام بر مهدی موعود

سلام حاج عباس ، خیلی مخلصیم داداش

و اما نظر من

خدا رو شکر من به خاطر اینکه به شدت کلاس کارم پایینه ، ماهواره ندارم و به این ترتیب از نعمت دیدن ، برنامه های معارفی
BBC , VOA

محروم هستم متاسفانه

و از اونجایی که محل کار من متاسفانه تبدیل شده به اردوگاه افساد طلب ها تا حدود زیادی از تاثیرات برنامه های پخش شده توسط اون دو شبکه بر روی روح و روان این دوستان عزیزم با خبرم

این شدت ناراحتی بعضی خبرگزاریهای خارجی از حوادث اخیر ایران و نشان دادن با آب و تاب و چندین باره موضوع قتل ندا آقا سلطان و مسائلی از این دست

بجای اینکه باعث بشه مردم ایران در جهت خواسته های آنان قدم بردارند ، برعکس باعث فراهم آوردن تالمات روحی در آنان میشد
و از آنجایی که این اتفاقات برای عده ای بصورت ناخواسته بوجود آمده بود که تنشهای این اتفاقات هم دامن خانواده های آنان را گرفته بود و اینکه عده کثیری از این مردم دیدند که از حضور فیزیکی آنان فقط و فقط برای سهم خواهی های حزبی استفاده میشود خود را از این لیدر های سوء استفاده گر ، کنار کشیدند

در مجموع به نظر من تمامی این عوامل و این بنگاه های خبری و موتورهای جستجو گر با تمام هزینه هایی که صرف ایجاد نا امنی در کشور ما کردند به لطف و مدد خدا نتیجه عکس گرفتند

و مثل اش شد

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

ولی با همه اینها من و شما و دیگر دوستان هستیم که از وظیفه خود نباید غافل بشیم و در برابر این همه هجمه با تمام توان در برابر این مبلغان شیطانی ، ایستادگی کنیم و در جهت آگاهی هموطنان خود قدم بر داریم " انشاءالله " .



التماس دعا

یا علی مددی


۱۳ مرداد ۸۸ ، ۱۲:۲۹ میرزای سدهی
...
سلام
ممنون سر زدین

...
در مورد لینک چقدر با اعتناد به نفس بالا نوشتی!!!
شرمنده به خدا!
لینکدونی را از قالبم حذف کردم
والامرالیکم!

...
ممنون از لطفتون واسه گلها
زحمتتون شد

...
مطلبتون خوب بود
کمی تحلیلش کم!

...
یاحق
۱۳ مرداد ۸۸ ، ۱۳:۵۴ چرک نویس انقلابی
این سبزها در هر مقطعی از تاریخ رسانه خودشان را داشته ان . حتی زمانی که شتر سرخ عایشه را داشتند...
بعضی از سوالاتم را جواب دادید
ممنون
۱۳ مرداد ۸۸ ، ۱۳:۵۵ پسرک چوپان
مگه از رو هم میرن؟؟؟؟ سبزهای سیاه فکر!!!
با سلام به شما دوست عزیز وبلاگ نویس

مقاله بسیار جامع و کاملی بود. از زحمتتان متشکریم. امروز ناتوی فرهنگی باعث شده است بسیاری از جوانان ما ذهنشان زیر بمب باران بی امان تبلیغات آمریکا و متحدانش باشد.

با من هر سری بزن. خوشحال میشم. با آرزوی سربلندی
خوب برا خودتون اراجیف می نویسید
می آیید تو سایت هم دیگه همدیگرو تحویل می گیرید
بابا بدخبتهای تازه دانشگاهی شده که معلوم نیست با کدوم سهمیه بلند شیدد اومدید دانشگاه دارغوزآباد رشته شرو ور درس بخونید.
قشر فرهیخته و نخبه این مملکت با مردم و با موسوی است
انقدر آب در هاون نکوب
پاسخ:
ما با ایاز خویش و شما با نماز خویش...
سلام
مفید بود. راجع به توهمی که تو این محیط ها به خیلی ها دست داده بود هم بنویسید.
موفق باشید
اخرین اخبار تقلب سبز منتشر شد


http://taghallobesabz.blogfa.com

http://tahereh82.blogfa.com

http://dalil10.blogfa.com

نوشته های نسل جوان

http://kachib.blogfa.com

هفت رنگ نفاق انتشار یافت

http://www.mohsen-va-doostan.blogfa.com


هفت سوال بر پیکر سبز بی جواب ماند

http://tanaghoz88.blogfa.com

چند تیتر چند پیام

http://hejdahomintavalod.blogfa.com
بیچاره احمدی نژاد مظلوم واقع شد... طرفداراش بمیرن براش که هیچ رسانه ای در اختیار نداشت!
۱۹ مرداد ۸۸ ، ۱۰:۲۲ فرزندان انقلاب
سلام
ممنون بهم سر بزنید
منظور من از جمله آخر این بود که خود مخاطبان انتخاب کنند
من معلومه نمینشینم تا انقلابو به هرجا دلشون میخواد ببرن
گاهی بی طرفانه مینویسم تا مخاطبان انتخاب کنند
ممنون از توصیهتون
جمله رو عوض کردم
با لینک موافقد؟
وبلاگتون خوبه ولی با بعضی جاهاش مشکل دارم
زنده باد ولایت مداری.
یاحق
۱۹ مرداد ۸۸ ، ۱۹:۰۹ محمد پارسا
من در مطلب ((جریان شناسی وبلاگهای مخملی و کامنتهای رنگی)) به همین
مساله پرداختم منتها صرفا در وبلاگها. جالبه. شما پیش قدم بودین.
لینک شدین
سلام
اسم وبلاگت مو یاد روزهای دانشجویی میندازه
جمله دکتر شریعتی به نقل از ... که من عصیان می کنم پس هستم
واقعا دنیای عجیب و غریبیه
کشف این که کی راست می گه و کی دروغ کار سختیه شاید بعضی وقتا بدون صبر غیر ممکن باشه اما خواستگاه افراد مهمه بعضی چیزا رو آدما حتی توی شعار هم حاضر نیستند بگن تا چه رسد در عمل
پست های آخر من رو اگر حس و حال داشتی بخون و برام نظر بده
خوشحال می شم به فکر کردن من کمک کنی
راستی چند نقطه آلبر کامو بود
هوالحق...

خسته ام از این سیاست زدگی جوونا....................

خسته ام از این تفرقه.....

خسته ام از تخریب همدیگر......

خسته ام از محکوم کردن......

برای وطنم ...برای ایران عزیزم نگرانم......

ای کاش همدیگر رو می فهمیدیم........


و من مسافرم ای بادهای همواره مرا به وسعت تشکیل ابرها ببرید............


بیاییم آشتی کنیم برای ایرانی با نشاط و عاری از هر گونه کینه.......


و خدا را از یاد نبریم.....

یا حق....
البته خودم و رفقای خاص خودم رو عرض کردم
دچار بیماری همه‌دشمن‌بینی هستید.
۱۹ آذر ۸۸ ، ۱۲:۵۳ احمد خان اف
تنها راه حل ژایان دادن به این حوادث نا مطلوب تیر باران کردن افراد آشوب گر در خیابان ها می باشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی