عصیان

درباره بلاگ
عصیان

عصیان خیزشی است در مقابل تمام ناحقی ها و بی حقی ها... جایی برای گفتن حرفی حق؛ ولو تلخ و کوتاه ...

بایگانی
آخرین مطالب
۱۵ مهر ۸۸ ، ۱۱:۴۵

Can you speak English

-          Can you speak English?

-          Yes! But I can’t speak English well

و این آغاز گفتگوی ما بود... گفتگویی یک ساعته... با زبان نصفه نیمه ی من و فارسی نصفه نیمه ی او...

اسمش "قاضی زید" بود... 24 ساله و اهل پاکستان. کجایش را نمی دانم! اما کلی حرف زدیم. اول پرسید شما کی هستید؟! من گفتم ما یک شرکت فرهنگی هنری هستیم که در حوزه ی اینترنت فعالیم! (فرض کنید این کلمات یکی در میان انگلیسی فارسی و عربی بود! ) _این توضیح لازم است که زبان اردو ترکیبی از عربی، فارسی دری و انگلیسی است_ و پرسیدم شما کی هستید؟ گفت: "مرکز توسعه فرهنگ اسلامی بعثت، در پاکستان " گفتم خب؟ حوزه فعالیت؟ گفت: "حوزه فعالیت ما درباره وحدت مسلمین است! درباره ولایت فقیه درباره امام خامنه ای، من می گویم امام خامنه ای چون برای من امام است..."

گفتم: "من هم می گویم امام خامنه ای، همه ما می گوییم..." گفت: " من قلبم و جانم را برای امام خامنه ای می دهم. ما در پاکستان دو- سه تا  شعار اصلی می دهیم، اول وحدت مسلمین، حرکت برای وحدت مسلمین، حرکت برای وحدت شیعه و سنی؛ دوم ولایت فقیه، اثبات ولایت فقیه و بر پایی قوانین اسلامی در پاکستان مثل حجاب...؛ و سوم، احمدی نژاد... مردم ما احمدی نژاد را خیلی دوست دارند... خیلی... "

و این سر آغاز بحث سیاسی ما بود... بحثی که او شروع کرد... پیرامون انقلاب مخملی در ایران و  ریشه های آن... می گفت: "می دانید که این شلوغ بازی ها با دلارهای آمریکایی است! دلار خرج کرده اند خیلی، عربستان هم ریال داده است... ریال سعودی! سعودی ها برای اختلاف بین شیعه و سنی پول خرج می کنند. به هاشمی، کروبی و موسوی پول داده است... در سیستان و بلوچستان، در اهواز، در کردستان پول خرج می کند، ترور می کنند... در این جاها (کتابی درآورد و دستش را روی جلد کتاب که نقشه ایران بود شروع کرد به کشیدن روی نقشه) صابر گفت مرزها؟ گفت:" اوکی... مرزها"... می گفت: "کروبی 5 میلیون دلار خرج sms کرده است می دونید sms یعنی چی؟" خندیدیم و گفتیم بله...

http://www.pi6.ir/images/640012709.JPG

کتابی نشانمان داد که در پاکستان درباره انقلاب مخملی در ایران منتشر شده بود به زبان انگلیسی، عکس هایش کاملاً به روز و کامل بود... فصل آخرش را آورد و نشانمان داد، می گفت base (پایه) همه این حرف ها و مشکلات در ایران منتظری است... هدفشان هم احمدی نژاد نبود... امام خامنه ای بود... من می دانم اگر بصیرت امام خامنه ای نبود الان این حاکم بود (اشاره به عکس آیت الله منتظری می کرد) جالب بود آیت الله گفتن من و بچه های غرفه (که غالب مدت بحث را ناظر بودند) به آیت الله منتظری برایش سنگین بود...

http://www.pi6.ir/images/417060470.JPG

ازش پرسیدم قوانین اسلامی (Islamic revolution ) را در ایران چطور می بینی؟

-          خیلی خوب است... شما جامعه ای اسلامی دارید... راحتید... ما آنجا خیلی سختی داریم...

پرسید: "همه کسانی به احمدی نژاد رای داده اند چرا پیراهنشان روی شلوار است؟ "

خندیدیم... خیلی...

بهش گفتم: "احمدی نژاد 25 میلیون رای آورد... همه کسانی که به احمدی نژاد رای دادند که معتقد نبودند"

-          یعنی این حجاب نصفه ها هم طرفدارش هستند؟

-          بله! اگر عکس های انتخابات ایران را سرچ کنی می بینی، چون برای مردم کار می کند مردم دوستش دارند...

-          من احمدی نژاد را خیلی دوست دارم...

-     اما این که چرا لباس ما روی شلوار است کمی علتش فرق می کند... (برایش لباس سنتی ایرانیان را توضیح دادم و گفتم استعمار انگلیس لباس سنتی ایرانیان را تغییر داده و ما پیراهن را به خاطر پوشاندن قسمت میانی بدن روی شلوار می اندازیم که حیای بیشتری دارد و پوشیده تر است...)

http://www.pi6.ir/images/686508627.JPG

گفت و گفت... از بی حجابی در پاکستان نالید و گفت که ایران چرا انقدر حجاب نصفه دارد؟ و ازمان دعوت کرد به غرفه شان برویم. تاکید کرد همه بیایند...

موقع خداحافظی هم به او نرم افزار هنر خاکی و سامرا (که چند زبانه بود) را دادم. عکس آوینی را که دید گفت من این را می شناسم، آوینی است شهید جنگ شما با عراق، کارگردان بوده... جلد نرم افزار را می بوسید... همه مان را در آغوش گرفت بوسید و رفت...

http://www.pi6.ir/images/536528806.jpg

اتفاق خوب دیگه آشنایی با میثم سلمانی مدیر 4visit بود که البته جزو بچه های جهاد مجازی هم بود... این که 4تا و نصفی بچه حزب الهی کلیپ هایی رو که یو تیوب فیلتر کرده ازشون، تو یه سایت دیگه دارن پخش می کنن که مال خودشونه و مثل یو تیوبه خیلی برام جالب بود. مهمتر از همه این که برای راه اندازیش حقوقاشونو رو هم ریخته بودن و کارو شروع کرده بودن... دمشون گرم... آدم احساس خوبی داره وقتی با این جور آدماس...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۷/۱۵
عباس سیاح طاهری

نظرات  (۲۰)

حرفهایی برای هرگز
جالب بود.همیشه همینطور بود.هرکسی غرق در نعمت بود ، کفران نعمتش هم بیشتر بوده..
۱۵ مهر ۸۸ ، ۱۵:۱۱ یک ایرانی
...

اهان چون شما پیرهنتون رو رو شلوار میندازید قوم برترید ؟
یا چون ریش دارید فکر میکنید به حق هستید؟

همین شماها هزار تا بلا سر دکتر شریعتیو حسابی آودرید چون کربات میزدن و ریش نداشتن و پیرهنشون رو تو شلوار میزاشتن .

از احمدی نژاد و طرفدارای کوتاه فکرش جز این انتظار نمیره .

گند زدید به کشور و اعتقادات مردم .

با ریشتون ریشه ی مردم رو سوزوندید .

مرگ به شما .
پاسخ:
عزیزم کروات با کربات فرق میکنه! اگه پنبه های بد بینی رو از گوشت در بیاری می بینی که دکتر حسابی جزو افتخارات این کشوره. کشور ما! کشور شما و اون چیزی که تو نظرتونه ولی به خاطر ما نمی تونید بسازیدش (یا شایدم خرابش کنید) رو نمی دونم...
۱۵ مهر ۸۸ ، ۱۹:۲۸ بچه حزب اللهی
راستی.... عکسایی که با "زحمت فراوان" و "اعمال شاقه" آپلودشون کردید برای من باز نمیشه....
هی میگم تو این سایتای در پیت آپلود نکنید....گوش نمیدید که....حیف پرشین گیگ نیست....

نکته: شاقه رو فقط شنیدم....ندیدم.... برای همین نوشتنشو بلد نیستم....امیدوارم درست نوشته باشم....!!!! مثل " کربات" یه بنده خدایی نشه....
۱۵ مهر ۸۸ ، ۲۰:۴۴ خلیفه خدا روی زمین
بسم الله

سلام عمو عصیان!
اصلا حال خوندن ندارم بیخود اصرار نکنین!

التماس دعا
یاعلی
سلام
بوی عصیان نمی آید. نشسته ایم و لم داده ایم. کی باید به پا خیزیم و علم به دوش بگیریم. علمدار را چه کنیم؟؟؟؟؟
۱۶ مهر ۸۸ ، ۰۰:۱۸ فاطمه کیا
آقا ما اومدیم نمایشگاه اما ده مدل غرفه آوینی نام پیدا کردیم!

شما کدوم بودید بالاخره؟!
۱۶ مهر ۸۸ ، ۰۸:۲۷ سندس دختری در جست و جوی حقیقت
سلام...
میشناسید دیگه؟
خب مطلب زیاده من حوصله ندارم .کلی با این بلاگفا و نت سرو کله زدم... البته تا یه جاهایی شو خوندم...
الهی به اقا میگه امام....قربون اقام برم که مهربانیش تو دله همه هست...اگه این بلاگفا و سرعت افتضاح اینترنت اجازه بده یه پستی با عنوان" سربرگ مانا" درباره رهبر عزیزم امام خامنه ای اپ میکنم....منتظرتونم....ملتمس دعایتان
یاحق
۱۶ مهر ۸۸ ، ۱۳:۵۸ بقراط حکیم
دوست گرامی
دکتر شریعتی با دکتر حسابی فرق داره! پاسخت به اون یارو رو یک بار دیگه بخون.ضمنا
پنبه های بدبینی رو چی؟ چی؟ چی؟ از گوشت در بیار. هر کس یه من جای مهر رو پیشونیش بود و پیراهنش رو روی شلوار می انداخت و بوی گلاب قمصر می داد مقدس نیست
اولین باره که با مطالبت آشنا شدم و از ادبیات خیلی زیبا و روان نوشته هات مشعوف شدم. خدافظ
۱۷ مهر ۸۸ ، ۱۱:۲۲ زاغه نشین
بروز شدم که می خواستی..
۱۷ مهر ۸۸ ، ۱۲:۲۶ نیشگون آبدار
چه قدر اطلاعاتشون در مورد کشور ما بالاست!
وچه عشقی دارند به ولایت فقیه

خوش بحال اونا
خوش به حال شما
و خوش به حال ما!
سلام ...

امروز از ساعت 2 نمایشگاه بودم . اما نبودید .
۱۷ مهر ۸۸ ، ۱۹:۴۷ عدالتخواه
سلام
"باید مسیری دیگر بسازیم"
منتظر شما هستم
والعاقبة للمتقین
۱۸ مهر ۸۸ ، ۰۸:۳۸ بچه حزب اللهی
بابا انقدر تو این پستتاتون از لفظ "بچه حزب اللهی" استفاده نکنید..... هی هر جا میرم اسم خودمو میبینم دچار توهم میشم فکر میکنم منو میگن......
۱۸ مهر ۸۸ ، ۰۸:۵۹ سرباز صفر
بسم الله
سلام

نظر حقیر ثبت نشده بود یا پاک شد ؟

به هر حال ....

فقط یک سوال !
کتاب فوق چاپ کجا بود ؟

موسسه یی اسلامی در کشمیر ؟
موسسه یی مرتبط با ایران ؟
یا ....

ی ا ح ق م د د ن ا
سلام اخوی!
در کافه حزب الله رویت شدید!
آمدم که آمده باشم!
منتظرم...
۱۸ مهر ۸۸ ، ۱۲:۵۰ سعید منتظر
سلام
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.
اگه میتونید نسخه الکترونیک کتاب یا ناشر نسخه ترجمه شده رو به ما برسونید
۲۱ مهر ۸۸ ، ۰۶:۲۶ برجک زن بی کار
سلام
یادم رفت!!!!
جوابش واجب!!1
۲۱ مهر ۸۸ ، ۰۶:۲۶ برجک زن بی کار
پاکستانی ها را خیلی دوست دارم
البته شیعیان حتی سنی هایشان
ولی وهابی هایشان هم ....
انگار این کشور شده محل رادیکالیسم دینی!!!
اولین بار در ساری در یه هیئت بودیم که یه سری ازشون آمدند سینه که زدند شروع کردند به
اللهم ...
لعنت به هر سه تا
مگه بی خیال می شدن حالا
در کتابی از جلال که میگه اگه بری پاکستان
فارسی ازشون بپرسی
فارسی بلدی؟؟؟؟
با زبون فارسی باهات حرف میزنن و میگن: "نه"
در کل راستی شما کافه منافق بودید؟؟؟
بغل 4visit
مجمع وبلاگ نویسان مسلمان؟؟؟
راستی چایی هم می دادید؟
یاعلی
آن چهار تا ونصفی اش
نصفی اش چه بود؟؟؟
آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی