عصیان

درباره بلاگ
عصیان

عصیان خیزشی است در مقابل تمام ناحقی ها و بی حقی ها... جایی برای گفتن حرفی حق؛ ولو تلخ و کوتاه ...

بایگانی
آخرین مطالب
۲۹ دی ۸۸ ، ۰۸:۳۸

سنگسار ثریا. میم

چند وقت پیش بالاخره بعد از یک سالی که از سفارش دادن به یکی از دوستان شفیق گذشته بود، فیلم سنگسار ثریا.میم به دستم رسید. جدا از ضعف های عمده فیلم که می نویسم، چیزی که خیلی درباره فیلم مرا عذاب داد راحت دروغ گفتن غربیی ها درباره اسلام و انقلاب بود. و متاسفانه تصاویر ارائه شده توی فیلم انقدر طبیعی و سکانس چینی ها آن قدر حرفه ا ی ایست که آدم را تحت تاثیر قرار می دهد. تقریبا در تمامی سکانس های مهم در روستا و منازل شما تصاویر مختلفی از امام خمینی را می بینیم. عشوه گری با چادر (مخصوصا شهره آغداشلو -بازیگر زهرا-) یکی از نکات قابل تامل است که به نظر من بیشتر برای تخریب چادر مد نظر بوده است. نکته جالب اسامی بازیگران نقش منفی است که همه حسن و علی و فاطمه است که خود گویای نظر فیلمساز درباره ی این اسامی است... نشان دادن روستا آن هم با میز و صندلی غذاخوری یه کمی خیلی لایتچسبک! و صد البته نشان از عدم شناخت سیروس نورسته و همسرش (نورسته کارگردان و همسرش "بتی" نویسنده ی فیلمنامه هستند) از ایران است. و یا مثلا نشان دادن پاسدارها با آن هیبتِ عینکِ پلیس و چفیه خیلی مسخره به نظر می رسد.(هر چند که می شود آن را به تصور غربی ها و خصوصا آمریکایی ها از پاسدارها مربوط کرد... یک رمبوی شرقی! کمی لاغرتر و البته ریش دار! با کلاشنیکف و... که بگذریم...) و جالب تر از همه این که در کدام روستا در تمام جهان(و نه ایران) "زنی" پیدا میشود که به زبان خارجی آنقدر مسلط است که می تواند آن طور برای خبرنگار خارجی بلبل زبانی کند؟!

موسیقی بسیار تاثیر گذار و البته فوق العاده فیلم و هزینه ی 5 میلیون! دلاری فیلم (منبع: ویکی پدیا) چندی از نکات قابل تامل این فیلم است. جلوه های ویژه ی بسیار قوی و کامل فیلم هم که توسط گروه جلوه های ویژه فیلم مصائب مسیح تهیه شده یکی از نکات جالب است (آن سکانس کنده شدن پهلوی حضرت مسیح با شلاق تیغ دار را که فراموش نکرده اید که؟ حالا بیایید و در قالب سنگسار بریزید تا بفهمید چه کرده این گروه!!!)

http://dvdmedia.ign.com/dvd/image/article/105/1057042/the-stoning-of-soraya-m-20091222005219417_640w.jpg


اما آنچه که مرا به نوشتن این پست طولانی مجبور کرد فقط به بهانه ی  این فیلم بود و میخواهم یک بار برای همیشه پرونده سنگسار را برای همیشه در ذهن برخی ببندم.

اول به سراغ انجیل رفتم، به گستره حکم سنگسار نگاه کنید که حتی "گاو" هم شامل این حکم می شود (من درباره حکم دینی اون ها نظر نمی دم فقط گستره ی حکم رو میگم! بعدا اسلام رو ببینید):

- اگر کسی را پسری سرکش و فتنه‌انگیز باشد که سخن پدر و سخن مادر خود را گوش ندهد و هرچند او را تأدیب نمایند ایشان را نشنود، پدر و مادرش او را گرفته نزد مشایخ شهرش به دروازه محله‌اش بیاورند و به مشایخ شهرش گویند: این پسر ما سرکش و فتنه‌انگیز است سخن ما را نمی‌شنود و مسرف و می‌گسار است. پس جمیع اهل شهرش او را به سنگ سنگسار کنند تا بمیرد. سفر تثنیه - باب ۲۱، آیه: ۱۸، ۱۹، ۲۱، ۲۲

- لیکن تمامی جماعت گفتند که باید ایشان را سنگسار کنند آن‌گاه جلال خداوند در خیمهٔ اجتماع بر تمامی بنی‌اسرائیل ظاهر شد و خداوند به موسی گفت: تا به کی این قوم مرا اهانت نمایند و تا به کی با وجود همهٔ آیاتی که در میان ایشان نمودم به من ایمان نیاورند؟ ایشان را به وبا مبتلا ساخته هلاک می‌کنم و از نو قومی بزرگ و عظیم‌تر از ایشان خواهم ساخت. سفر اعداد - باب ۱۴، آیه: ۱۰، ۱۱، ۱۲

- مرد و زنی که صاحب اجنه یا جادوگر باشد البته کشته شوند، ایشان را به سنگ سنگسار کنید، خون ایشان بر خود ایشان است. سفر لاویان - باب ۲۰، آیه: ۲۷

- و اگر برادرت که پسر مادرت باشد یا پسر یا دختر تو یا زن هم‌آغوش تو، با رفیقت که مثل جان تو باشد تو را در خفا اغوا کند و گوید که برویم و خدایان غیر را که تو و پدران تو نشناختید عبادت نماییم... البته او را به قتل رسان، دست تو اول به قتل او دراز شود و بعد دست تمامی قوم و او را به سنگ سنگسار نما تا بمیرد. سفر تثنیه - باب ۱۳، آیه: ۶، ۹

- و چون بنی‌اسرائیل در صحرا بودند کسی را یافتند که در روز سبت هیزم جمع می‌کرد و کسانی‌که او را یافتند که هیزم جمع می‌کرد او را نزد موسی و هارون و تمامی جماعت آوردند و او را در حبس نگاه داشتند زیرا که اعلام نشده بود که با وی چه باید کرد و خداوند به موسی گفت: «این شخص البته کشته شود تمامی جماعت او را بیرون از لشکرگاه با سنگ‌ها سنگسار کنند!» پس تمامی جماعت او را بیرون از لشکرگاه آورده او را سنگسار کردند و بمرد چنان‌که خداوند به موسی امر کرده بود. سفر اعداد - باب ۱۵، آیه: ۳۲، ۳۳، ۳۴، ۳۵

- هرگاه گاوی به شاخ خود مرد یا زنی را بزند که او بمیرد گاو را البته سنگسار کنند و گوشتش را نخورند و صاحب گاو بی‌گناه باشد ولیکن اگر گاو قبل از آن شاخ‌زن می‌بود و صاحبش آگاه بود و آن را نگاه‌نداشت و او مردی یا زنی را کشت، گاو را سنگسار کنند و صاحبش را نیز به قتل رسانند، اگر گاو غلامی یا کنیزی را بزند سی مثقال نقره به صاحب او داده شود و گاو سنگسار شود. سفر خروج - باب ۲۱، آیه: ۲۸، ۲۹، ۳۲

 

http://www.filmgator.com/pictures/movies/12777370_the_stoning_of_soraya_m_XL.jpg

و اما اسلام:

آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی

- چنانچه اصل زنا شرعاً ثابت شده و احصان ثابت نشده‌است فقط صد تازیانه بر او می‌زنند و سنگسار نمی‌شود.

- بطور کلی اگر مرد یا زن آزادی که بالغ و عاقل است به اختیار خود زنا کند حد او صد تازیانه‌است. و اگر سه مرتبه زنا کند و در هر دفعه،تازیانه‌اش بزنند در مرتبه چهارم حد او کشتن است. ولی مرد محصن، یعنی مردی که زن دائمی دارد و در حالی که بالغ و عاقل و آزاد بوده با او نزدیکی کرده و هر وقت هم بخواهد می‌تواند با او نزدیکی کند، اگر چنین مردی به اختیار خود با زنی که بالغه و عاقله‌است زنا کند پس اگر پیرمرد است او را صد تازیانه می‌زنند و بعد سنگسار می‌کنند، و اگر جوان است او را فقط سنگسار می‌کنند.

- چنانچه زنا با اقرارثابت شود و پس از مقداری سنگسار شدن از حفره فرار کند طبق نصّ و فتوا تعقیب نمی‌شود و او را رها می‌کنند و قدر متیقّن، موردی است که درد عذاب را گرچه به مقدار کم بچشد و پس از آن، فرار کند.

امام صادق‏علیه السلام فرمود:

"زن و مردى که حدّ رجم (سنگسار) بر آنان جارى مى‏شود، قبل‏از اجراى رجم غسل داده مى‏شوند و حنوط و کفن مى‏گردند و سپس‏رجم مى‏شوند و بر آنان نماز گزارده مى‏شود و کسى که قصاص‏مى‏گردد، نیز همین حکم را دارد یعنى غسل و حنوط و کفن مى‏شودوسپس قصاص مى‏گردد و بر او نماز خوانده مى‏شود ."(وسایل الشیعه,ص‏703، باب‏17، حدیث‏1.)

 

حکم هاى گوناگون براى زناکار

عصر خلافت عمر بود، در دادگاه او ثابت شد که پنج نفر، عمل منافى عفّت (زنا) انجام داده اند، او درباره همه دستور یکنواخت داد. امام على (ع ) در آنجا حاضر بود و قضاوت عمر را مردود شمرد و فرمود: باید درباره وضع آن مردان زناکار تحقیق شود که اگر حالات مختلف داشتند، احکام آنها نیز فرق پیدا مى کند. به دستور عمر، حالات آن پنج نفر را رسیدگى نمودند، على (ع ) فرمود: اولى را باید گردن زد، دوّمى را سنگسار نمود، به سوّمى صد تازیانه زد، به چهارمى پنجاه تازیانه زد و پنجمى باید ادب گردد. عمر تعجّب کرد و از امام خواست در این باره توضیح دهد. امام على (ع ) فرمود: اولى کافر ذمّى (یهودى یا مسیحى ) است تا وقتى محترم است که به احکام ذمّه عمل کند، در غیر این صورت ، سزاى او کشتن است ، پس او را بجرم زنا گردن بزنید. دوّمى را باید سنگسار کرد، زیرا او مرتکب زناى محصنه ، شده است ، یعنى با اینکه همسر داشته ، زنا کرده است .سوّمى را باید صد تازیانه زد، زیرا جوانى بى همسر بوده که زنا کرده است .چهارمى ، چون غلام است مجازات او نصف مجازات آزاد مى باشد، پس ‍ باید پنجاه تازیانه (بجرم زناى غیر محصنه )بخورد. پنجمى دیوانه است ، که فقط باید تنبیه و ادب شود. وقتى که عمر این قضاوت کامل را از امام على (ع ) شنید، خطاب به آنحضرت گفت: " هیچگاه در میان جمعیّتى زندگى نکنم که تو اى ابوالحسن ، در میان آنها نباشى..." )داستان دوستان جلد 5(داستان شماره 71(

 http://graphics8.nytimes.com/images/2009/06/26/arts/26ston600.jpg

 تفاسیر آیات سوره نساء

واز زنان شما کسانى که مرتکب زنا شوند، پس چهار نفر از میان شما (مردان مسلمان ) را بر آنان شاهد بگیرید، پس اگر شهادت دادند، آن زنان را در خانه ها (ى خودشان ) نگاه دارید، تا مرگشان فرا رسد، یا آنکه خداوند، راهى براى آنان قرار دهد (و قانون جدیدى بیاورد).

امام صادق علیه السّلام فرمود: مراد از راه دیگر که خداوند قرار مى دهد، حدود الهى و سنگسار و شلاق است .

تفسیربرهان ، ج 1، ص 353.

 

و حالا دو سوال اساسی:

آیا سنگسار در قرآن آمده است ؟

 1-  بسیاری از احکام دینی از سنت پیامبر (ص) استنباط می‌شود نه از قرآن کریم. مثلاً اینکه سگ نجس است حکمی است که همه فقهاء اسلامی قبول دارند ولی در قرآن بدان اشاره‌ای نشده است. حکم رجم هم از همین قبیل است و از سنت پیامبر (ص) استنباط و نقل شده است.

2-   حکم سنگسار مخصوص کسانی است که در حالی زنا کنند که: اولاً متأهل و دارای همسر باشد و ثانیاً به همسر خود دسترسی داشته باشد و می‌تواند با او آمیزش جنسی داشته باشد. مثلاً در سفر نباشد و یا دارای عذر دیگر که منافات با مسائل زناشویی باشد نداشته باشد. مانند عادت ماهیانه و یا ناشزه بودن همسر یا عنین بودن مرد و...

بعد از حصول این شرائط اگر این مرد یا زن متأهل برخوردار از همسر حلال و بی مانع، به گناه زنا آلوده شوند و در فضایی کاملاً آزاد چهار بار به این عمل خود اقرار کنند یا چهار شاهد عادل عیناً این عمل زنا را با خصوصیاتش ملاحظه و مشاهده کرده باشند و در محضر حاکم شرع گواهی دادند.

1- می‌بینیم که این حکم بگونه‌ای طراحی شده است که جزدر موارد نادر قابل عمل و اجرا نیست و بسیار نادر اتفاق می‌افتد که چهار شاهد عادل عملی که معمولاً در خفا واقع می‌شود و کمتر اتفاق می‌افتد که یک انسان گنه‌کار در فضایی کاملاً آزاد و بدون درخواست کسی، خود چهار بار اقرار کند و عواقب عمل را هم بداند و حاکم هر بار او را سفارش کند که اقرار تو ممکن است اشتباه باشد و اگر دیگر اقرار نکنی و به چهار مرحله نرسد از تو دست خواهم کشید ولی در عین حال او خود چهار بار اقرار کرده و خود را برای عقوبت مهیا کند با این توصیف مختصر ، حال سؤال این است که چرا اسلام چنین حکمی را وضع کرده است.

2-      برای فهم بعضی از مسائل دین اسلام چاره‌ای جز تصویر مجموعه این دین نیست اگر یک چشم زیبا را از بدن جدا کنیم نفرت‌آور است و اگر یک چشم را در مجموعه بدن ببینم بسیار زیبا و به جا خواهد بود مجموعه تعالیم اسلام مانند یک معما است اگر تأکید اسلام بر عرض و ناموس و حفظ عفت عمومی و امنیت خانوادگی و مسائلی از این قبیل را لحاظ کنیم آنوقت شرائط و مواقف سنگسار را هم ملاحظه کنیم، خواهیم دید که این حکم بسیار حکیمانه و عادلانه است. این قتلی است که به طرز مخصوصی صورت می‌گیرد تا احدی جرأت تعدی به نوامیس مسلمین را نداشته باشد.

هر قدر حفظ کیان خانواده و عفت اجتماع اهمیت دارد، به همان اندازه مجازات تجاوزکنندگان از این حد، شدیدتر خواهد بود. و غرض از جعل مجازاتی به این شدت عدم تکرار چنین عمل کثیفی است که اگر کمی در مقابل آن کوتاه بیاییم جامعه به فساد کشیده می‌شود.

 

چرا احکام اسلامی درست اجرا نمی شود؟

از باب مقدمه یک حدیث شریف از حضرت امام باقر -علیه السلام- در مورد اجرای حدود الهی یادآور می‏شوم. اگر یک حد از حدود الهی در زمین اجرا شود پاک کننده‏تر و نافع‏تر است از چهل شبانه روز باران(1) در سوره مبارکه مائده آیات 47 ، 45 ، 44 کسانی را که بر طبق احکام و آیات الهی حکم نمی‏کنند، به ترتیب عنوان: کافرون، ظالمون، و فاسقون یاد کرده است. یا در آیه دوم سوره مبارکه نور می‏فرماید: "و هرگز درباره‏ آنان (مرد و زن زناکار) در دین خدا رأفت و ترحم روا ندارید. اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید."(2) یعنی اجرای حدود، بخشی از دین است، و ملازمه‏ی ایمان کوتاهی نکردن درباره اجرای آنهاست. اما در این رابطه چندین نکته را باید متذکر شویم:

1-   دین مقدّس اسلام همان طور که مجازات سختی برای برخی گناهان تعیین فرموده، اثبات و احراز آن گناهان را نیز خیلی سخت قرار داده است. مثلاً: در اثبات زنا (که مثال زده‏اید) فرموده است: "یا با چهار مرتبه اقرار صریح گناهکار،(3) یا با چهار شاهد عادل مرد یا سه مرد و دو زن(4) )همه مؤمن و عادل( ثابت می‏شود. آن هم به گونه‏ای که بگویند آن دو نفر را در حال زنا دیده‏اند. مثل میل در سُرمه‏دان".(5)

حتی اگر چنانچه سه مرد عادل بگویند ما دیدیم که این‏ها زنا می‏کردند و نفر چهارم شاهد نداشته باشند یا بعداً بیاید شهادت بدهد، همه شهود حد قذف )تهمت خلاف عفت( می‏خورند(6) یعنی: به هر کدام از شهود 80 ضربه تازیانه زده می‏شود.(7) یا مثلاً شخص سه بار بگوید من فلان گناه را کرده‏ام (خلاف عفت) حدّ زده نمی‏شود مگر این که دفعه چهارم هم اقرار کند. اقرار با زور هم ارزشی ندارد. یا مثلاً در تحقق سرقت موجب حد 8 شرط(8) معتبر است و در اثبات آن دو شاهد یا دو مرتبه اقرار.(9)

2-   سنگسار فقط مجازات زنای محصنه است،(10) و حد زنای غیر محصنه صد مرتبه تازیانه است.(11) و برای این که شخصی محصن باشد )چه مرد و چه زن( شِش شرط(12) ذکر فرموده‏اند که از آن جمله است: زانی همسری داشته باشد که هر وقت خواست بتواند با او نزدیکی کند، و هیچ مانعی از آن نباشد، در غیر این صورت محصن نیست و در صورت ارتکاب زنا حدّش سنگسار نخواهد بود بلکه صد تازیانه می‏خورد.

3-   اگر بعد از اقرار توبه کند، امام و حاکم می‏تواند او را عفو کند یا حدّ را اجرا کند.(13) اگر قبل از اقرار توبه کند حدّ ساقط می‏شود. و اگر قبل از شهادت شهود هم توبه کند، حدّ ساقط می‏شود. ولی بعد از شهادت شهود اگر هم توبه کند باید حدّ اجرا شود.(14)

4-   حدود با شبهه، برداشته می‏شوند، مثلاً اگر یکی از دو طرف گناه یا هر دو مدّعی اشتباه باشند، و ادعای آن امکان صحّت داشته باشد. یا مدعی زن و شوهر بودن باشند، حد برداشته می‏شود.(15)

5-   شاید مهم‏ترین علت این سخت‏گیری دین مبین اسلام در این امور حفظ آبروی افراد(16) و نشکستن قبح گناه به واسطه انتشار خبر آن(17) باشد، لذا ائمه معصومین )علیهم السلام( و شخص نبی مکرم (صلی اللَّه علیه و آله) تأکید داشتند گناهکار توبه نماید بین خود و خدایش و آن را بر اجرای حدّ ترجیح می‏دادند. ولی با این حال بعد از وجوب، حدّ باید اجرا شود.

6-   پس ممکن است حدود مورد اشاره با این اوصاف ثابت نمی‏شوند، یا طبق شرع و قانون توبه می‏کنند و عفو می‏شوند، یا اجراء می‏شوند و شما باخبر نمی‏شوید.

7-   احتمال هم دارد در برخی موارد بدلیل حفظ نظام اسلامی )که به فرموده امام خمینی از واجب واجبات است( و برخی فشارها و خطرات بین‏المللی یا داخلی برخی حدود موقّتاً اجرا نشود.

8-   ممکن هم هست در مواردی بدون دلیل شرعی احکام اجرا نشود که قابل توجیه نیست و خلاف مبانی اسلام همی می‏باشد. موفق باشید.

پی نوشت ها:

1. وسائل الشیعه، ج 18، باب 1 از ابواب مقدمات حدود.

2.ترجمه الهی قمشه‏ای.

3.تحریر الوسیله امام خمینی، ج 2، ص 414، مسأله 2.

4.همان، ص 415، مسئله‏ی 9.

5. همان، مسأله‏ی 10.

6.همان، ص 416، مسأله 12.

7.همان، ص 428، مسأله 2.

8.همان، ص 435 434.

9.همان، ص 439، مسأله 1.

10.تحریر الوسیله، امام خمینی، ج 2، ص 463.

11.همان.

12.همان، ص 457، مسأله 9.

13.همان، ص 460.

14.همان، ص 462، مسأله 16.

15.همان، ص 457، مسأله 7.

16.سوره نور، آیه 4.

17.سوره نور، آیه 19.

 

پ/ن:

1-   اولین جمله ای که بعد از دیدن فیلم به ذهنم رسید این بود که: بعد فیلمسازای ما میگن کمبود سوژه دارن و درباره "سقط جنین"  فیلم می سازن... (دقیقا منظورم حاتمی کیاست)

2-      برای سینمای ایران متاسفام...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۱۰/۲۹
عباس سیاح طاهری

نظرات  (۲۸)

۲۹ دی ۸۸ ، ۱۰:۱۲ بنده ی خدا از جزیره مجنون
بسم الله الذی خلق النور من النور
سلام بر مهدی موعود(عج)
سلام ...

این المومل لاحیا’ الکتاب و حدوده

این محیی معالم الدین و اهله ...


این مبید اهل الفسوق و العصیان و الطغیان ...



متاسفانه در بحث فرهنگ و هنر زمینه برای انسانهای خلاق فراهم نیست
متولیان امور فرهنگی و هنری هم که وضعیت اشون معلومه

کسانی هم اگه کاری انجام میدن از سر تقلیده نه از روی خلاقیت و نیازهای جامعه


چند وقت پیش فیلم خروس جنگی رو دیدم

گریه ام گرفت

وقتی یکی مثل رضا عطاران میخواهد بسیجی و نگاه بسیجی رو نشون بده دیگه باید فاتحه هنر رو خوند


میدونی عباس جوون چرا رفتم سراغ فیلم خروس جنگی و بحث بسیج

باور کن این از قضیه سنگسار دردناک تره

ببین ما الان یه چیزی حدود سی ساله که عملکرد بسیج رو دیدیم و میدونیم که به چه صورتی بوده

وقتی یه همچین فیلم مزخرفی رو عطارانی که شعور هنری نداره و برای به اصطلاح شاد کردن مردم چند تا هنرپیشه پپه آورده که فقط ریش دارن نه چیز دیگه ، می سازه
و هیچ کس نفس اش در نمیاد که بابا اینجوری هام که این مرتیکه بی هنر میگه ، نیست

میخواهی خیلی از مردم که شاید از احکام سنگسار اطلاعاتی نداشته باشن چه عکس العملی نشون بدن

تو فیلم های در پیت اینجوری میان بسیجی رو اونجور که دلشون میخواهد نشون میدن

بعد تو خیابون اون جوونکی که نمیدونه بسیج یعنی چی میاد و عربده میکشه که توپ تانک بسیجی ....


آره برادر من
اونها برای خدشه دار کردن اسلام 5 میلیون دلار که سهله ، خیلی بیشتر از اینها هزینه میکنن

آدم هنر مند ما هم خیر سرش هزینه میکنه فیلم میسازه که ارزش های جامعه اش رو بکوبه

در کل بحث خوبی رو مطرح کردی

مخصوصا احکام منابع غیر اسلام


موفق باشی


یا علی مددی
پاسخ:
متاسفانه هنوز خروس جنگی رو ندیدم ولی... ول کن حاجی...
از مطلب تحقیقی و طلبگی‌تان استفاده کردم. مخصوصاً پیام آخرش خیلی جالب بود.
پیروز و محفوظ باشید ان‌شاءالله
جالبه بدونین که شهره آغداشلو در مصاحبه اش گفته بود در زمان فیلم برداری که در کشور اردن انجام گرفته بود ، مردم اردن می آمدند و به گمان اینکه این گروه فیلم برداری از ایران آمده اند ...هدایایی را برای احمدی نژاد به آنها میدادند !!
تصور کنین وقتی هدیه ها رو میگرفتن تا کجاشون می سوخته!
خیلی ممنون
همسر ما این فیلم را دید و حسابی شاکی شد که چه وضع است دنبال همچین متنی میگشتم که بهش نشون بدم
دستتون درد نکنه
به امید دیدار
کامنت آخری ""مطلع"" خیلی باحال بود
۲۹ دی ۸۸ ، ۱۲:۳۱ میرزا قلم دون
سلام....
اووووووووووووووه چقدر زیاده.....یه تیکه هاشو خوندم.....ایشالا بقیشو هم میخونم.......
پاسخ:
بخون... نظرم بدی ها!
چیه؟ لابد می خواهین بگین که تا حالا سنگسار هم نکردین؟؟؟ چهره شما رو چرا این نشون داده؟ خب همین بودین. نبودین؟ چرا نام های منفی رو فاطمه و علی و حسین می زاره؟ چرا خود شما سی ساله که در فیلم هاتون قهرمان ها علی و حسن و حسین هستند و همه مرد ها و زن های بدکاره کوروش و ناهید و بهرام و ....؟
این فیلم ها بازتاب جنایت هایی است که تا حالا کرده اید. خدا رو شکر که خودتان هم قبول کردید سنگسار یک عمل وحشیانه است. کسی جرم کرده؟ حکم اعدام داره؟ خب اعدامش کن ولی اینکه تا گردن بکنیش تو خاک و با سنگ اونقدر بکوبی تو سرش که بمیره جز یک حرکت وحشیانه مگه چی است؟ بی خود هم به ریش پیامبر نبند این وحشی بازی ها رو. وقتی آیندگان این وحشی بازی های ما مسلمان ها رو بخونن و بدونن از تعجب لب هاشون رو می گزند
پاسخ:
برادر عصبانی! معلومه اصلا پست منو نخوندی! چون اگه دقت کنی اسلام برای شرایط سنگسار خیلی سخت و تقریبا غیرممکنی رو انتخاب کرده! حداقل پست بخون بعد نظر بده بابا جان!
بالاخره یه مقاله حسابی و بدرد بخور از طرفدارهای این محمود احمدی نژاد دیدیم...
نمی دونم چرا این ادم هرچی طرفدار داره فقط بلدند فحش بدهند گوساله و بزغاله و خس و خاشاک شناسایی کنند اما ظاهرا شما استثنا دراومدی
از مقاله ات لذت بردم. دمت گرم
پاسخ:
ما هم شما را جزو استثناهای حقیقت طلب دیدیم که با انصاف برخورد می کنند و بقیه رو متهم به دروغگویی و تجاوز و کشتار و... نمی کنن!
۲۹ دی ۸۸ ، ۱۴:۲۷ فاطمه کیا
ما اومدیم یه چیزی بگیم ولی این کامنت میلاد.س بدجوری خنده دار و دل گشا بود!!
...از حرف خودمون منصرفمون کرد!
۲۹ دی ۸۸ ، ۱۴:۳۴ میرزا قلی خان راپورتچی
مساعیتان در کشف حقایق اسلام مشکور است.
۲۹ دی ۸۸ ، ۱۴:۴۸ میثم بسیج شهید صیاد
بابا مدافع حقوق بشر....؟
خوبه
http://shahidsayad.blogfa.com
آره فاطمه، شنیدن حقیقت گاهی اونقدر تلخه که تو رو وادار به خنده می کنه!
شاید بشه گفت از بهترین پستهایی بود که اینجا دیدم.

ولی بیشتر تحریک شدم که فیلم رو ببینم حتما خیلی تاثیر گذار یا همون حرص درآر بوده که شما رو واداشته چنین تحقیقی در مورد حکم سنگسار بنویسید.

نمی شه حالا یک جورهایی فیلم را بدین ما هم ببینیم؟!
+

کامنت مطلع هم بسیار جالب توجه بود.
۲۹ دی ۸۸ ، ۱۶:۴۲ مریم آرامیان
آقای عباس سیاح طاهری

معلوم شد که سنگسار فیلم موفقی بوده، شما هم خیلی خوب زحمت کشیدی و به بخش عهد عتیق کتاب انجیل که عیسی مسج بر ضدش عصیان کرد مراجعه کردی.

خوب هم از زمان قبل از عیسی مسیح و از کتاب عهد عتیق و بعد تر ها در زمان امام جعفر صادق امام مسلمون های شیعه موسی از وحشی گری سنگسار مثال آوردی.

آقای عباس سیاح طاهری، از وحشی گری دین و مذهب خوب می نویسی، از برده داری اسلامی و احکام و قوانین خرید و فروش برده و غلام و کنیز هم بنویس.

به زودی تمامی قوانین مذهبی و وحشی گری برده داری در جمهوری اسلامی ایران رایج می شود
پس امیدواری کن که همه قوانین ضد بشری اسلامی در ایران کامل اجرا بشود و خرید و فروش غلام و کنیز و برده داری اسلامی نیز آزاد و اجرا بشود.

یه گل هم بهت بدم بفرما
من عصبانی بودم. از نویسنده وبلاگ واقعا عذر می خوام. بیایید با هم کمک کنیم جلوی احکام و رفتار غیر انسانی رو بگیریم. بیایید همدیگه رو آگاه کنیم. بیایید اسلام رو نه دین خشونت بلکه دین دوستی و عطوفت به جهانیان نشان بدهیم

پاسخ:
هلاک نشد مگر کسی که در عصبانیت تصمیم گرفت! (قال خودم! با توجه به کلام معصومین)
عباس جون دلم. سنگسار جزو اصول دین نیستش که. هر کی درستش کرده روانی و جانی بوده. باید برش داریم.


پاسخ:
2- قبل از این که آخوند ها سر کار بیاییند سنگسار چرا اجرا میشد؟ برای ارضای حس خونخواری؟!!!
۳۰ دی ۸۸ ، ۱۱:۴۳ مساله این است
سلام برادر.
دست مریزاد. خیلی خوب بود. مقایسه تطبیقی خوبی انجام دادید.
بفرستید برای "الف" تا توی سایت منتشرش کنند.

این مطلب را هم بخونید که برای تکمیل متن شما به درد می خوره. از زاویه دیگری نگاه کرده :

http://mirpanj.blogfa.com/
متن بسیار جالب .منطقی ومتقنی بود...ممنون.
بهتر است در جاهای پر بازدید کننده تری انتشارش دهید تا نشر حقابق شود...
سلام
برام مهم نیست کی گفته یه ادمو ببندید و مثل حیوان با سنگ بزنیدش
هر کی گفته اشتباه کرده چون حتی یه حیوان هم حاضر نمیشه ببینه همنوعش رو دارن سنگسار میکنن دارن زجر کش میکنن
حوصله بحثهای بی فایده مذهبی رو ندارم
اما در مورد فیلم
فیلم خیلی خوش ساخت نیست
یعنی قطعا دارای نقاط ضعف هم هست
این رو به عنوان یه فیلم نا مه نویس میگم
ا ما این فیلم داره تاریخ رو بیان میکنه
مگه تو این مملکت به ناحق مردمی رو سنگسار نکردند به نا حق نکشتند ؟؟؟
مگه با چادر عشوه گری نمیکنن؟
اگه میخوای به تقدس چادر پی ببری برو و یه سری تو خیابونای شهر بزن
نکنه بسیجیهای اول انقلا ب همه یه شکلی بودن که ما ندیدیم
بسیجیها با همین خشونت و همین الفاظ ریختن تو خونه ما و برادر منو رایت بگیر کردند
من ادم سراغ دارم که با بالاترین مدرک تحصیلی تو دهات روز گار میگذارنده

اما یه چیزایی هست که به دلیل زیبا شناسی به فیلم ترزیق شده
زیبایی نسبی ثریا
اینکه سر او را توی گونی نکردند تا ما در فیلم معصومیت زن را ببینیم این در حالی است که انسان را توی گونی میکنن و بعد مثل حیوان او را میکشند
اینکه سیرک به محل سنگسار میاید
اینکه..
در ضمن این فیلم انقدر امکانات نداشته که از سیاهی لشکر افغانی به جای مردم کرد استفاده کرده
اتفاقا من معتقدم موسیقی فیلم زیباست ولی در جاهایی از فیلم کم کاری میکند
فیلم نامه نسبتا خوب است و تعلیق خوبی متعاقب نقطه اوج فیلم ایجاد میکند
موقع تماشای فیلم کلی جمعیتی که با من نظاره گر فیلم بودنذ میگفتند زنان دهاتی که در یکی از سکانس ها دارند زیر لب ذکر میکنند به شدت شبیه زنان دهات های کرد نشین هستند از لحاظ فیزیک و چهره انسان را واقعا قانع میکند
هنرپیشه ها همگی خوب بازی کرده و نقش کدخدا که یکی از سخت ترین نقشها بود به خوبی پرداخت و اجرا شده بوذد

در ضمن شما به جای اینکه بخاطر این فیلم به حال سینمای ما تاسف بخورید
برای فیلمهای رییس و حکم و ما در زن سلام و پسر تهرونی و... متاسف باشیذ
والبته برای سریالهای بی محتوا و اشراف گرایانه و کیلویی تلویزیو ن اقای ضرغامی
۳۰ دی ۸۸ ، ۲۲:۲۳ پرسشی قرآنی.
در آیات آغازین سوره نور حکم صد تازیانه آمده است . سپس و در ادامه به عنوان یکی از فروع این حکم و مبحث درباره زنای محصنه هم صحبت شده است. آیال می توان آیات آغازین ابتدای سوره نور را از حکم مطرح شده در چند آیه قبل جدا دانست؟؟

فصل امتحانات و آرامش فکری لازم را برای نوشتن کامل مطلب ندارم. خودتان فکر کنید تا بعد.
به معرفه بودن "العذاب " نیز در آیه ای که راجع به زنای محصنه می گوید دقت کنید. به نظرم این معرفه بودن در کنار به کار رفتن عذاب در چند آیه قبل دقیقا به معنای صد تازیانه این احتمال را بسیار قوت می بخشد که حکم زنای محصنه در قرآن نیز تازیانه باشد.

و از آنجا که باید احادیث را بر قرآن عرضه کرد اگر این مورد محقق شود باید آن را بر روایات مرجح داشت.
پاسخ:
برای این که بهتر متوجه بشی به تفسیر امام صادق از آیات سوره نساء نگاه کن. و اگر کامل تر می خواهی به منبع ذکر شده رجوع کن. واگر نه بگو تا خودم برایت توضیح بدم چون زیاده!
سلام خدا بهت قوت بده ممنون
حکم سنگسار پیش از آمدن اسلام هم در بین اعراب بود. اسلام نمی تونست یکباره به کل فرهنگ جاهلیت بتازه
پاسخ:
میشه لطف کنی و مطلبو دوباره بخونی؟ مسیحیا و یهودیا عربن؟ یا عیسی و موسی توی عربستان مبعوث شدن؟ یکم با انصاف باشید بابا...
۰۱ بهمن ۸۸ ، ۱۳:۳۱ سمیرا راهی
سلام عباس آقا ... فکر کردم از نقشه خارج شدی....

کجایی آقا ؟ از اون روزی که قرار بود تو نمایشگاه برای بار دوم ببینمت دیگه خبری ازت نیست ...


لپتاپ گرفتی با کلاس شدی ؟؟؟؟

تو این اوضاع و احوال کشو فقط و فقط یه چیز میتونم بگم :

صاحب زمان کجایی ؟
۰۱ بهمن ۸۸ ، ۱۳:۴۳ عصیان در جواب غروب
چون توی جواب کامنتت جا نشد اینو اینجا نوشتم:
میشه مطلبو دوباره و بدون عصبانیت بخونی؟
راستی! سازمان عفو بین الملل طی 30 سال گذشته فقط 3 مورد (اگه اشتباه نکنم چون شک بین 3 و 6 دارم )سنگسار در ایران رو گزارش کرده- منبع: ویکی پدیا
درباره حیوان هم که حاضر نیست سنگسار شدن همنوعشو ببینه هم باید عرض کرد شیری که بخواد با یه شیر دیگه آمیزش کنه اول جفتشو می کشه یا از منطقه مالکیتش بیرون میکنه چون نمیتونه وجود یه غریبه رو توی زندگیش تحمل کنه!خب اونو به شیوه خودش میکشه به نظرت سنگسار بهتره یا این که شیر بخورتت؟ تازه اگه شیر دستش می رسید چه بسا سنگسار هم می کرد!. زنی که شوهر داره و امکان لذت بردن هم داره از حیوون پست تر نیست که جلوی 4 نفر عادل زنا بکنه و یا 4 بار بدون هیچ فشاری اقرار کنه که برای شهوت رانی این کارو کرده؟
درباره بسیجی ها و... هم فکر میکنم شما دنبال بهانه ای برای توهین هستید چون بحث کلا نگاه خنده دار نورسته به "پاسدارها" بود نه "بسیجی ها". کسی هم که در روستا با مدرک تحصیلی بالا زندگی می کند یا برای فرار از هیاهوی مدرنیته به روستا پناه برده (که موقتی است) و یا چون می داند مدرکش به کارش نمی اید دنبال علاقه اش رفه است (مثلا کشاورزی) خب زهرای قصه ی فیلم کدامیک از لین دو است؟
درباره کامنت شما قصه دراز است...دراز...
با احترام- عصیان
عباس جان. تکلیف ما رو روشن کن. یک کلام: با سنگساری موافقی؟

پاسخ:
من مث شما اهل پیچوندن نیستم که! بله چون اسلام گفته موافقم.
ما تحمل عدالت را نداریم !
------------------------------------
به روزیم تشریف بیارید.منتظر حضور شمائیم .
-------------------------------------------------------
۰۶ بهمن ۸۸ ، ۲۳:۰۴ برمدارهیچ
مطلب زیبایی بود
و خیلی خوب به مساله ی سنگسار پرداختین
جای تشکر داره
اما این آخرین جمله رو خوب نیومدین حاتمی کیا فراتر از این حرفاست
میدونی چیه من نه طرفدار راستم نه چپ من ایرانیم از بیگانه هم خوشم نمییاد مشکل ما سنگسار نیست مشکل ما قضیه همون حبه قنده که بزنی داخل چایی حلاله به همین راهتی ما که از نسل کروش نیستیم شاید بچه مایه داری یا یه .....!!! یا تو جامعه نیستی که ببینی! یا جامعه رو طوری که دوست دارین میبینین نمی دونم به هر حال زندگی زیباست زیبا باید زیست؟ شاید نتونم واضح تر حرف بزنم بیخیال وقت خودتونون بیخود با این چیزا طلف نکنید یه نگاه به کشور چین بکنید؟؟؟؟؟
۲۵ بهمن ۸۸ ، ۱۱:۰۶ داااش عباس
سلام هم نام
چطوریایی؟
خوب نوشتی
اچازه کپات یاز می دی؟
بذارمش تو حاج علا؟
ما قدیم ترا با هم رفیق بودیم .دوست بودیم. اما امسال فقط آشناییم!
به ما سر بزن و نظرت رو در مورد مطلب جدیدمون بگو و اجازه کپات یاز از این پستت رو به ما بده. دیکتاتوری رو حال کردی؟!

یا علی مددی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی